Bijtelling van de auto klopt niet

Wanneer de bijtelling van een auto niet klopt kan dit verschillende redenen hebben. In onderstaand artikel staan de meeste voorkomende oorzaken uitgelegd, en worden oplossingen aangeboden:

  1. Verkeerde startdatum ingegeven bij het aanmaken van een nieuw leasecontract

 

1. Verkeerde startdatum ingegeven bij het aanmaken van een nieuw leasecontract

Oorzaak
Wanneer er in de historie van het contract van de leaseauto nog een oud 'foutief' contract staat - met een foutieve startdatum - dan zal de bijtelling verkeerd worden berekend. Voordat er een nieuw contract wordt aangemaakt, moet de historie - met het foutieve contract - worden verwijderd. 
 
Achterhalen
Wanneer er een nieuw leasecontract aangemaakt moet worden kan je controleren of er nog een oud/foutief contract in de historie staat door op medewerkersniveau naar Instellingen -> Arbeidsvoorwaarden -> Auto v/d zaak te gaan. Vervolgens kies je voor de knop 'Historie'. Onderstaande afbeelding laat zien dat er een contract is met startdatum 1-11-2016: 
 
 
 
Oplossing
Wanneer het contract in de historie niet juist is kan deze worden verwijderd door op het kruisje te klikken. Onderstaande afbeelding laat dit zien:
   
Vervolgens kan je een nieuw contract bij de medewerker aanmaken. Zie voor meer uitleg over het aanmaken van een nieuw leasecontract het onderstaande artikel:

 
 
Volgen

Opmerkingen

Mogelijk gemaakt door Zendesk