Heel Nmbrs is traag

Als er traagheid in het algehele systeem wordt ervaren kan dit een aantal redenen hebben, hieronder worden de meeste voorkomende oorzaken besproken:

  1. Er wordt in een Citrix, Multrix of Terminal Services Portaal gewerkt
  2. De internet verbinding is niet snel genoeg
  3. Het CPU en interne geheugen is te vol
  4. Nmbrs infrastructuur of datacenter probleem

 

 

1. Er wordt in een Citrix, Multrix of Terminal Services Portaal gewerkt

Oorzaak
Mogelijk maak je gebruik van een Citrix, Multrix, of Terminal Services omgeving. Hierbij draait je besturingsprogramma niet op je lokale machine, maar op een server. Dit kan gevolgen hebben voor de performance die je ervaart met Nmbrs.

Achterhalen
Wanneer je niet bekend bent met deze publiek/private cloud omgevingen is het waarschijnlijk dat hier niet in wordt gewerkt. Om dit zeker te weten kan je contact opnemen met je (interne) systeembeheerder.
 
Oplossing
Als je hier tegen problemen aanloopt, dan raden we je aan om eerst met je interne systeembeheerder een aantal testen uit te voeren met betrekking tot de performance. Je systeembeheerder kan dan contact opnemen met Nmbrs Support. 

2. De internet verbinding is niet snel genoeg

Oorzaak
Voor optimaal gebruik van Nmbrs, raden we een internet snelheid van boven de 15mpb. Wanneer er meerdere mensen gebruik maken van deze verbinding dient de internet snelheid hierboven te liggen.

 
Achterhalen
Doe de Speedtest om je internet snelheid te verifiëren.

Oplossing
Als de Downloadsnelheid onder de <20.00 Mbps ligt, en/of de Ping >30ms, is er de mogelijkheid dat dat je internet verbinding te traag is om goed te kunnen functioneren. Hierdoor ervaar je dat Nmbrs langzaam werkt.  Laat dit verifiëren.  
Helaas kunnen we je hier niet mee verder helpen. Wel adviseren we je om contact op te nemen met degene die over jouw internetverbinding/snelheid gaat, bijvoorbeeld een IT specialist. Je kan de resultaten van de Speedtest doornemen om te zoeken naar oplossingen.  

 

3. De CPU en het interne geheugen is te vol 

Oorzaak
Het kan zijn dat de interne performance van het apparaat waarop je met Nmbrs werkt de trage laadtijd veroorzaak. 

Achterhalen
Doe de Interne Performance Check om dit te achterhalen.

Oplossing
Wanneer het percentage van de CPU of van de Memory tussen de 80-100%  ligt, of wanneer deze bij elkaar opgeteld tussen de 80-100% liggen, dan kan er worden geconcludeerd dat het interne geheugen zo vol zit dat het gehele systeem  niet naar behoren kan werken.
Er zijn tal van manieren om dit probleem aan te pakken, helaas kunnen wij je daar niet meer helpen, je kan contact opnemen met je IT specialist.

 

4. Nmbrs infrastructuur of datacenter probleem 

Oorzaak
Het kan zijn de infrastructuur van Nmbrs of het datacenter waar de servers draaien kampen met interne problemen.
 
Achterhalen
Bekijk de systeem status pagina en de bekende problemen om te achterhalen of de traagheid wordt veroorzaak door het datacenter of de interne Nmbrs infrastructuur. 

Oplossing
Houdt de bovenstaande pagina's in de gaten voor nieuws of updates rondom eventuele verstoringen

Volgen

Opmerkingen

  • Avatar
    Debby Vermeulen

    Hoi, het systeem is wederom zo traag. Vooral onze Meer omgeving blijft hangen. Klanten klagen ook al!

  • Avatar
    Richard van Velzen

    Kan het zijn dat het systeem erg traag is vandaag?

  • Avatar
    Greet Joritsma

    Het systeem is elke keer dat we zelf gebruiken erg traag en sloom, en nee dat ligt niet aan ons. alle andere programma's die via internet draaien zijn snel. NMBRS voldoet totaal niet aan onze verwachting.

  • Avatar
    José Wrekenhorst

    Ook ik ondervind vaak dat het systeem veel te traag is. Tevens wordt ik eruit gegooid als het systeem het niet snapt. Kan ik weer opzoek naar de klant en zoeken wat ik aan het doen was.
    In de avond werken heeft grote voordelen voor de snelheid, maar dit is natuurlijk niet de bedoeling.

Mogelijk gemaakt door Zendesk