Performance Nmbrs 23 januari 2017

Deze week, de vierde week van januari, staat bekend als de drukste week van het jaar. Zoals elk jaar, staan voor Nmbrs® de laatste maanden in het teken van het optimaliseren van de performance om de piekdrukte in januari op te vangen.

 

Vorige week hebben we geconcludeerd dat een database server moest worden gesplitst. Dat hebben we gedaan op dinsdag 17 januari. Daarnaast hebben we vorige week nog 4 extra webservers bijgeplaatst.

 

Met deze voorbereidingen verwachtten we klaar te zijn voor de eerste verloningsweek van dit jaar. Helaas hebben we vandaag moeten concluderen dat, ondanks onze inspanningen, er toch problemen zijn gemeld. De issues die door onze gebruikers worden ervaren, zijn:

 

  • De connectie kan wegvallen
  • De dashlets laden trager dan normaal
  • De interface wordt niet goed geladen of ziet er afwijkend uit
  • Er is sprake van connection errors

 

Bovenstaande zaken treden op bij zowel de webapplicatie als de API.

 

De oplossing

We zijn vanochtend druk bezig geweest met het achterhalen van de oorzaak en het zoeken naar de oplossing. We kunnen helaas nog steeds niet met zekerheid bevestigen waar de performance problemen door worden veroorzaakt. We onderzoeken de applicatie en de infrastructuur van Nmbrs.

 

Samen met Uniserver (onze hosting partij) zijn we bezig om de oorzaak te analyseren. Naar alle waarschijnlijkheid kan de firewall van Uniserver de hoeveelheid requests niet verwerken en is dit de oorzaak van de performance issues. We zijn aan het onderzoeken hoe we dit zo snel mogelijk kunnen oplossen.

 

Verwachte termijn

De verwachting is dat we de problemen vanavond kunnen oplossen.

 

Voor meer informatie raden we aan om het Bekende Probleem omtrent dit onderwerp te volgen, zodat je op de hoogte wordt gehouden van de vorderingen. 

Volgen

Opmerkingen

Mogelijk gemaakt door Zendesk