[Snelinvoer] Layout van de snelinvoer (Opgelost 30-03-2017)

Wat:
Momenteel ondervinden wij problemen in de layout van de snelinvoer. Zo wordt er bij het openen van de snelinvoer een kopregel getoond welke informatie geeft over de betreffende kolommen. Wanneer er naar beneden gescrold wordt, verdwijnt de kopregel naar boven en is deze niet meer zichtbaar. Ook zijn er problemen met het tonen van het opmerkingen veld en het aantal medewerkers wanneer er veel medewerkers zijn opgenomen in het formulier.

Wie:
Alle omgevingen.

Impact:
Hoog. Wij streven er naar dit zo spoedig mogelijk aan te passen.

Workaround kopregel:
Er is geen directe workaround om de kopregel vast te zetten waardoor deze zichtbaar blijft bij het scrollen.

Workaround getoonde medewerkers:
Wanneer er problemen zijn met het tonen van het aantal medewerkers, kan er middels het medewerker filter, gefilterd worden op op een aantal velden. Hierdoor kan het overzicht verkleind worden zodat alle medewerkers worden getoond.

 

 

Workaround opmerkingenveld:
Wanneer de opmerkingen niet te zien zijn, is een workaround om de getoonde data te selecteren vanuit het formulier en te kopiëren en plakken in bijvoorbeeld een tekstbewerker zoals Word.

 

De opmerkingen worden vervolgens in het Word bestand getoond:

Volgen

Opmerkingen

  • Avatar
    Marco Aantjes

    medium impact? op deze manier niet te gebruiken. Wanneer komt ook weer de totaaltelling terug bij de snelinvoer?

  • Avatar
    Richard van Velzen

    Ik zie bijvoorbeeld ook de opmerkingen niet meer. En wanneer je op de laatste regel wil muteren, verdwijen alle namem. Waarom worden zaken die goed werken steeds aangepast met als resultaat dat het niet meer goed werkt???

  • Avatar
    Loes Kessels

    Ook de schuifbalk om horizontaal te scrollen is niet meer zichtbaar, daardoor moet je helemaal naar beneden gaan en dan kun je pas van links naar rechts. Op deze manier is de maandelijkse verwerking voor 85 medewerkers niet te doen!

  • Avatar
    Joeri Zoon

    Loes, voor bedrijven met meer dan 5/6 werknemers is een excel import sheet altijd overzichtelijker en makkelijker. De snelinvoer gebruiken wij voornamelijk bij de kleinere klanten met niet te veel mutaties.

  • Avatar
    Roger Theunissen

    Joeri, wij werken ook met snel-invoer, hebben ± 50 medewerkers en heeft altijd perfect gewerkt. Iedereen werkt op zijn eigen manier en misschien dat een excel import sheet bij jullie perfect werkt maar wij voeren onze mutaties in per excel werkblad per werknemer en dan is snel invoer weer handiger. Ik snap niet dat Nmbrs dit niet even kan aanpassen............slechte zaak.

  • Avatar
    Marco Aantjes

    begrijp niet dat je als je deze service aanbiedt in je pakket en het niet werkt je dit kwalificeert als "impact normaal". Tevens mis ik nog steeds de totaaltellingen onderin die er ooit is geweest en terug zouden komen.

  • Avatar
    Richard van Velzen

    Helemaal eens met Roger.
    Ik vind trouwens de drop-down menu's ook een drama geworden. Moet je eens een brancheregeling zoeken in de salarisinstellingen van een klant. Ziet er niet uit.

  • Avatar
    Martine Janzen

    Goedemorgen,

    Hartelijk dank voor jullie reacties. Momenteel ondervinden wij helaas problemen met de layout van de snelinvoer. Ik begrijp heel goed hoe vervelend dit probleem is, en samen met mijn collega's werken wij dan ook hard aan het oplossen hiervan. Wij hebben extra prioriteit aan dit probleem gegeven en verwachten dit met de update van volgende week te verhelpen.

    Wanneer dit is verholpen, koppelen wij het via dit bekende probleem terug.

  • Avatar
    Pauline Boumans

    Volgende week is echt onlogisch! Onder EXTRA prioriteit, versta ik toch echt wat anders. Zet de oude release maar terug vandaag, dan is het probleem opgelost.

  • Avatar
    Roger Theunissen

    Pauline Boumans, ik ben hier al een maand mee bezig maar tot op heden is het probleem nog steeds niet opgelost. En je hebt gelijk, extra prioriteit is deze week en niet ergens volgende week. Dan maar oude versie terug en als ze het intern voor elkaar hebben via de update doorvoeren.

  • Avatar
    Martine Janzen

    Dank voor jullie suggesties. Helaas is het terugzetten naar de oude release geen optie, gezien alle verbeteringen van de afgelopen tijd dan zullen verdwijnen en oude bugs weer aanwezig zullen zijn.

    Het is ook mogelijk om de gewenste gegevens te importeren middels de import/export module. Meer informatie hierover wordt gegeven in het volgende artikel: https://support.nmbrs.nl/hc/nl/articles/205903268-Import-Export-

    Wij doen ons uiterste best, waarbij de eerste mogelijkheid om dit op te lossen de update van volgende week zal zijn.

  • Avatar
    Tamara Strik

    Goedemorgen Martine,

    Deze week is een drukke week waarin er veel salarismutaties via de snelinvoer aangeleverd gaan worden door onze klanten.

    Ik kan onze klanten toch niet weer informeren dat het prgramma 'weer eens niet werkt'. Dit is zo onprofessioneel. Onze klanten worden wat huiverig over de verwerking van de salarisgegevens.

    Omdat ook de mededelingen niet kunnen worden weergegeven in de huidige situatie is dit voor ons niet werkbaar en worden er dus mutaties over het hoofd gezien en dus onjuiste berekeningen gemaakt.

    Ik zie graag snel een oplossing voor dit probleem.

  • Avatar
    Martine Janzen

    Duidelijk! Ik heb al jullie punten nogmaals besproken, en zodra we de fix op de bug goed getest hebben, wordt deze live gezet. Jullie ontvangen hier uiteraard een melding van.

    In de tussentijd kun je de workarounds gebruiken die zijn aangeboden.

  • Avatar
    Richard van Velzen

    De wekelijkse update gaat niet door, lees ik. Hoe zit het dan met dit issue?

  • Avatar
    Menno Geurts

    Dit probleem is nog niet volledig getest waardoor we deze vanavond niet kunnen updaten. Zoals mijn collega Martine aangaf, zijn er workarounds beschikbaar voor in de tussentijd.
    Zodra we meer informatie hebben over de vorderingen, ontvangen jullie hier melding van.

  • Avatar
    Richard van Velzen

    Wat is de status?

  • Avatar
    Marco Aantjes

    Echt triest dit dat het nog niet opgelost is. wordt weer extra werk voor 200+ klant. Meer dan de helft van de werknemers worden weer niet getoond. Worden het systeem echt een beetje zat de laatste tijd met alle bugs.

  • Avatar
    Martine Janzen

    Goedenavond,

    De problemen inzake de snelinvoer zijn met de update van vanavond verholpen.

  • Avatar
    Roger Theunissen

    Vol goede moed ben ik begonnen met de invoer en tot mijn grote verbazing zijn de problemen inzake de snel-invoer NIET verholpen; de balk verdwijnt naarmate je bent in het voeren.
    Ik vind het ongelooflijk dat na 8 weken nog steeds het probleem blijft bestaan en niet opgelost kan worden; jullie kunnen wel roepen dat het verholpen is maar heb het zojuist ondervonden dat de grijze balk gewoon verdwijnt, dus probleem blijft bestaan.

    Volgende keer eerst testen alvorens jullie ticket sluiten.

  • Avatar
    Loes Kessels

    Inderdaad, het probleem is niet verholpen. De grijze balk is alleen zichtbaar als je onderaan de medewerkerslijst staat!

  • Avatar
    Ingmar Lodewijk

    We hebben om 14.30 een extra update, dan wordt dit probleem (weer) opgelost.

  • Avatar
    Tamara Strik

    Mutatieformulieren snelinvoer gegevens van diverse klanten die wij gisteren hebben ontvangen zijn leeg bij het openen voor verwerking. Hoort dit bij het probleem wat opgelost wordt vanmiddag?

  • Avatar
    Martine Janzen

    Wij hebben zojuist een extra update uitgevoerd welke de problemen inzake de snelinvoer heeft verholpen.

  • Avatar
    Roger Theunissen

    Dit is pas "snel" handelen en het beste van alles is dat het ook nog werkt.
    Thnx

Mogelijk gemaakt door Zendesk