[Pensioen export] APG pensioen export blijft staan op 'bezig te verzenden'

Wat:

In het Pensioen Export Dashlet APG is het mogelijk dat de export bestanden de status 'Bezig te verzenden' hebben.

Wie:

Alle omgevingen

Impact:

Hoog, wij willen dit oplossen met de update van 14 december probleem oplossen.

Workaround:

Er is hiervoor geen workaround beschikbaar.

Update 01-12-2017:
We ervaren een technisch probleem bij het inzenden van pensioenaangiften naar APG. Het kan dus voorkomen dat de pensioenaangifte een status heeft van 'bezig te verzenden'. Klanten hoeven niks te doen, het export bestand wordt automatisch verzonden naar APG. In overleg met APG wordt er van dag tot dag gekeken of er ingezonden kan worden. 

Het technische probleem wordt met de update van 14 december meegenomen.

Update 15-12-2017: 
De update van 14 december is in verband met de engine2018 verplaatst naar 21 december, APG is hiervan op de hoogte. 

 Update 22-12-2017: We hebben contact met APG over dit probleem, zij hebben ons IP adres geactiveerd, dit betekent dat alle pensioenaangiften die status 'bezig te verzenden' hebben in de loop van de dag verzonden worden. Klanten hoeven dit niet zelf in de gaten te houden, omdat dit automatisch gebeurt. 

Update 28-12-2017: Alle bestanden die in de wachtrij stonden zijn op 22-12-2017 verzonden, echter doordat het weer mogelijk was om in te zenden zijn we achter een tweede probleem gekomen. Op woensdag (gisteren) is er achter de schermen een aanpassing gedaan en wachten we op reactie af of dit de juiste oplossing is. 

Update 23-01-2018: sinds de laatste update van 28-12-2017 waren er veel moment dat APG ons vrij heeft gegeven zodat wij oplossingen konden testen. Helaas heeft zich een ander technisch probleem voorgedaan, in overleg met APG kan Nmbrs niet insturen. We werken hard aan een oplossing en houden klanten op de hoogte via dit BP. 

Volgen

Opmerkingen

  • Avatar
    Maurice Rombout

    30-11-2017: In overleg met APG worden de pensioenaangiften met status 'bezig te verzenden' vandaag weer ingezonden. Aan het einde van de dag wordt bekeken of alle bestanden goed zijn ontvangen. Meer informatie volgt.

    Bewerkt door Maurice Rombout
  • Avatar
    Maurice Rombout

    Update 01-12-2017:
    We ervaren een technisch probleem bij het inzenden van pensioenaangiften naar APG. Het kan dus voorkomen dat de pensioenaangifte een status heeft van 'bezig te verzenden'. Klanten hoeven niks te doen, het export bestand wordt automatisch verzonden naar APG. In overleg met APG wordt er van dag tot dag gekeken of er ingezonden kan worden. 

    Het technische probleem wordt met de update van 14 december meegenomen.

  • Avatar
    Yvonne Blom

    Klopt het dat het probleem nog niet is opgelost.
    Bij diverse klanten bij de status op "bezig te verzenden.

  • Avatar
    Maurice Rombout

    Update 15-12-2017: 
    De update van 14 december is in verband met de engine2018 verplaatst naar 21 december, APG is hiervan op de hoogte. 

  • Avatar
    Maurice Rombout

     Update 22-12-2017: We hebben contact met APG over dit probleem, zij moeten ons IP adres weer actief zetten willen pensioenaangiften verzonden worden. We wachten af op antwoord. 

  • Avatar
    Maurice Rombout

    APG heeft ons IP adres geactiveerd, dit betekent dat alle pensioenaangiften met status 'bezig te verzenden' worden in de loop van de dag verzonden. Klanten hoeven dit niet zelf in de gaten te houden, omdat dit automatisch gebeurt. 

  • Avatar
    Maurice Rombout

    Update 28-12-2017: Alle bestanden die in de wachtrij stonden zijn op 22-12-2017 verzonden, echter doordat het weer mogelijk was om in te zenden zijn we achter een tweede probleem gekomen. Op woensdag (gisteren) is er achter de schermen een aanpassing gedaan en wachten we op reactie af of dit de juiste oplossing is. 

Mogelijk gemaakt door Zendesk