Hoe vraag je een API token aan voor een (bestaande) gebruiker?

Wanneer je een integratie gaat opzetten voor één debiteur, adviseren wij om een klant login op debiteurniveau (voor accountant klanten) of een klant login op masterniveau (voor business klanten) aan te maken.

Hoe vraag je een API token aan voor een (bestaande) gebruiker (voor accountant klanten)

Het is mogelijk een API token toe te voegen aan een (bestaand) gebruikersaccount op debiteurniveau in de Live omgeving. Als je de API ook graag wil gaan gebruiken om te testen in de Sandbox, dien je de token eerst toe te voegen in de Live omgeving. De token zal de volgende dag ook geldig zijn in de Sandbox.

1. Ga naar debiteurniveau en maak een klant login aan. Het template kan zowel gebaseerd zijn op "Bedrijfslogin" als op "Klantlogin".

BUSINESS_klant_login_nieuw.png

Note: de rechten voor de dashlets, zoals ingesteld voor het template van een gebruiker, hebben geen invloed op de rechten wat betreft API. De gebruiker kan nog steeds toegang hebben tot alle niveaus. Dit is in te stellen achter het template door op het icoontje "API user template" te klikken.

 2. Klik op het envelopje achter de aangemaakte login, zodat er een activatie e-mail gestuurd wordt naar het e-mailadres.

ACTIVEREN_nieuw.png

3. Afhankelijk van de filter instellingen zal de gebruiker nu API calls kunnen doen voor verschillende bedrijven.

API_bijlage_6_artikel_2.PNG

4. Klik op het plusje "API token toevoegen" om een API token aan te vragen voor de betreffende login.

API_toevoegen_NIEUW.png

De volgende pop-up verschijnt wanneer je op toevoegen hebt geklikt: 

TOKEN_POPUP.png

5. Sla de gebruikersnaam (het e-mailadres) en het token (de code die je in beeld ziet) op, of kopieer deze. Je bent nu klaar om de integratie op te zetten. Ga naar https://api.nmbrs.nl/ om te zien welke calls je kunt doen via onze API.

Hoe vraag je een API token aan voor een (bestaande) gebruiker (voor business klanten)

Voeg de API token toe in de Live omgeving. Als je de API ook graag wil gaan gebruiken om te testen in de Sandbox, dien je de token eerst toe te voegen in de Live omgeving. De token zal de volgende dag ook geldig zijn in de Sandbox.

1. Ga op masterniveau naar instellingen en ga vervolgens naar "Klant login"

API_bijlage_5a_artikel_2.png

2. Maak een nieuw account aan met een template gebaseerd op "Klantlogin" of "Bedrijfslogin".

BUSINESS_klant_login_nieuw.png

Note: de rechten voor de dashlets, zoals ingesteld voor het template van een gebruiker, hebben geen invloed op de rechten wat betreft API. De gebruiker kan nog steeds toegang hebben tot alle niveaus. Dit is in te stellen achter het template door op het icoontje "API user template" te klikken.

3. Klik op het envelopje achter de login om de activatie e-mail te verzenden.

ACTIVEREN_nieuw.png

4. Afhankelijk van de filter instellingen zal de gebruiker nu API calls kunnen doen voor verschillende bedrijven.

API_bijlage_6_artikel_2.PNG

5. Klik op het plusje "API token toevoegen" om een API token aan te vragen voor de betreffende login.

API_toevoegen_NIEUW.png

De volgende pop-up verschijnt, wanneer je op "toevoegen" hebt geklikt:

TOKEN_POPUP.png

6. Sla de gebruikersnaam (het e-mailadres) en het token (de code die je in beeld ziet) op, of kopieer deze. Je bent nu klaar om de integratie op te zetten. Ga naar https://api.nmbrs.nl/ om te zien welke calls je kunt doen via onze API.

Note: wanneer een API token al is toegevoegd, betekent dit dat de gebruiker dit zelf heeft gedaan. Gebruikers met een login gebaseerd op "Master Bedrijfslogin" hebben de optie om deze actie zelf uit te voeren. Voor meer informatie hierover: zie hieronder.

Hoe vraag je een API token aan?

Wanneer je voor verschillende debiteuren een integratie wil opzetten wanneer je een accountant klant bent, adviseren wij een accountant login (een login op master niveau) te creëren.

Voor meer informatie, zie het artikel Hoe vraag je een API token aan?

Volgen

Opmerkingen

Mogelijk gemaakt door Zendesk