[Pensioen export] UPA foutmelding: in dienst treding in de loop van de maand (opgelost 23-03-2017)

Klanten ontvangen een foutmelding van UPA dat het export bestand niet voldoet aan het UPA formaat. Er is geen workaround beschikbaar. Dit BP staat gepland voor de update van 23 maart. 

Wat?
Bij het inzenden van een UPA export bestand vanuit Nmbrs kunnen klanten de volgende foutmelding ontvangen van UPA. Het voorbeeld hieronder gaat over een medewerker die in dienst treedt per 10-1-2017. 

"Te corrigeren UPA berichten van 10-2-2017 

Corrigeer de aangegeven fouten in uw salarispakket en verzend de UPA berichten opnieuw. Het bestand voldoet niet aan de kwaliteitseisen van de UPA. Heeft u vragen over hoe u dit moet oplossen? Neem daarvoor contact op met de leverancier van uw salarispakket.


Het bestand voldoet niet aan het UPA formaat
•Datum aanvang periode '1-1-2017 0:00:00' kan niet niet liggen voor datum aanvang dienstverband '10-1-2017 0:00:00'
•Aanvangdatum inkomstenperiode 2017-01-01 ligt voor datumaanvang inkomstenperiode: 2017-01-10" 

Wie?
Dit probleem speelt zich vooral af bij bedrijven met een UPA PGGM pensioenexportinstelling, waarbij een medewerker halverwege de maand in dienst komt. 

Impact?
Hoog. Omdat er geen workaround beschikbaar is, categoriseren wij dit probleem als hoog. Wij zullen dit zo snel mogelijk verhelpen. 

Workaround?
Er is geen workaround beschikbaar. Dit BP staat gepland voor de update van 23 maart. 

 Eventuele vragen of opmerkingen over dit artikel kunnen via een ticket ingestuurd worden. 

Volgen

Opmerkingen

  • Avatar
    mariska

    Goedemiddag,
    Ik zie dat dit probleem gister verholpen is. Dien ik daarvoor dan de reeds verstuurde exportbestanden naar PFZW te verwijderen en opnieuw aanmaken (+versturen), zodat PFZW juiste bestanden aangeleverd krijgt?

  • Avatar
    bianca ottenhoff

    Is dit probleem nu verholpen en wat zijn de vervolgstappen?

  • Avatar
    Maurice Rombout

    Beste Bianca,

    Met een TWK zullen de correcties meegaan in het volgende export bestand. Mochten er nog eventuele vragen zijn over dit bekende probleem, dan wil ik vragen om dit via een ticket in te sturen.

Mogelijk gemaakt door Zendesk