Pensioen APG: XSD criteria nog niet opgelost (opgelost)

Een tijdje terug is, in overleg met APG, afgesproken dat een aanpassing aan het XSD voldoende is om de technische afwijzing van het export bestand te verhelpen.

Vanuit onze kant is hiervoor een aanpassing aangebracht, dat gisteren in de update is meegegaan. In dit artikel lees je hier meer over.  We merken dat sommige klanten nog steeds technische afwijzingen ervaren dat aangeeft dat het export bestand niet voldoet aan de XSD criteria. 

In de ochtend (31-3-2017) hebben we dit teruggekoppeld aan APG. Er wordt door APG uitgezocht waardoor dit ontstaat, er zou in de middag een update gegeven worden.

31-3-2017, 16:15 update: we hebben nog geen reactie ontvangen.

Helaas kunnen we geen uitspraken doen over het aanleveren voor de deadline van 3 april, hiervoor zul je contact op moeten nemen met APG. 

Update 3-4-2017
Terugkoppeling APG: de export bestanden worden afgewezen doordat er negatieve waarden in de rubrieken deeltijdfactor en uren zitten. Negatieve waarden zijn niet toegestaan.

Hoe kom je er achter welke werknemers negatieve uren hebben?
Download het export bestand --> zoek met CTRL + f naar <deeltijdfactor> --> zoek tot dat je een negatief of een waarde nul deeltijdfactor tegen komt. 

Twee regels onder <deeltijdfactor> zal je een negatieve waarde zien bij <uren>. Dit mag niet negatief zijn.

Ongeveer 12 regels boven de regel <deeltijdfactor> zal je <personeelsnummer> zien, dit getal (zonder de nullen) is het personeelsnummer zoals in Nmbrs bekend is. 

De opgegeven negatieve uren zullen op een andere manier verwerkt moeten worden, wellicht met een looncode zodat er geen negatieve uren meegaan in het export bestand, APG accepteert geen negatieve waarde in de rubrieken deeltijdfactor en uren. 

Werkte de bovenstaande oplossing niet, neem dan contact op met de helpdesk. 

 

Update: 13-04-2017:
De opgedragen oplossing hierboven heeft voor veel klanten geholpen, echter zijn er ook klanten die geen negatieve waarde of nul waardes heeft in de rubriek deeltijdfactor. We hebben sinds 6 april contact met APG om dit uit te zoeken. Alle export bestanden worden geaccepteerd. Klanten krijgen een standaard bericht dat aangeeft dat het bestand technische is afgekeurd. Bij punt 3 wordt het volgende aangegeven:

  • 3. Gegevens in de levering moeten voldoen aan de APG verwerkingscriteria. Raadpleeg de webportal om de specifieke informatie hierover te kunnen bekijken.

Controleer in de APG webportal voor specifieke informatie. 

Volgen

Opmerkingen

  • Avatar
    Maurice Rombout

    Zie hierboven: Update 3-4-2017

Mogelijk gemaakt door Zendesk