Loonaangifte wordt niet automatisch aangemaakt en verzonden via de workflow

Wanneer de loonaangifte niet automatisch wordt aangemaakt of verzonden via de workflow, ondanks dat dit is ingesteld, kunnen er verschillende redenen zijn. Hieronder staan de meest voorkomende oorzaken en oplossingen:

 

1. De workflow heeft reeds acties uitgevoerd in dezelfde periode

Workflowacties worden slechts één keer automatisch uitgevoerd per periode. Als de workflow al acties heeft uitgevoerd, bijvoorbeeld tijdens een pre-run of normale run, zal deze niet opnieuw automatisch acties uitvoeren in dezelfde periode. Hieronder worden twee voorbeelden uitgelegd waarin dit probleem kan optreden.

Voorbeeld 1: Pre-run en normale run

  • Pre-run:
    • Tijdens een pre-run worden workflowacties zoals het aanmaken en verzenden van de loonaangifte automatisch gestart. Omdat een loonaangifte niet kan worden aangemaakt tijdens een pre-run, blijft deze actie onafgerond.
  • Normale run:
    • Bij het uitvoeren van de normale run in dezelfde periode zullen de workflowacties niet opnieuw automatisch worden uitgevoerd. De loonaangifte wordt hierdoor niet automatisch aangemaakt of verzonden.

Voorbeeld 2: Normale run en TWK-correctie

  • Normale run:

    • Tijdens de normale run worden alle workflowacties correct uitgevoerd, inclusief het aanmaken en verzenden van de loonaangifte.
  • TWK-correctie:

    • Bij een Terugwerkende Kracht (TWK) correctie in dezelfde periode worden de workflowacties niet automatisch opnieuw uitgevoerd. De loonaangifte zal daarom niet automatisch opnieuw worden aangemaakt of verzonden.

 

2. Workflow-actie is niet uitgevoerd volgens de workflow-instellingen

Wanneer een workflowactie niet wordt uitgevoerd zoals ingesteld, kan dit verschillende oorzaken hebben. In dit artikel bespreken we de twee meest voorkomende problemen en hoe deze op te lossen.
 
 
 

Opmerkingen