Medewerker login (ESS): aanmaken, verwijderen, inloggen en e-mail signalen

Je kunt voor medewerkers een medewerkerlogin aanmaken. Nmbrs® kent twee type medewerkerlogins:

1. De payslip viewer. De medewerker heeft alleen toegang tot zijn loonstroken per periode.

2. De medewerkerlogin. Je kunt per debiteur instellen welke rechten de medewerker heeft via zijn login. Onder de mogelijke functionaliteiten vallen onder andere: persoonlijke gegevens inzien, tijdregistratie bijhouden, verlof inzien & aanvragen en loonstroken inzien & downloaden. Je kunt door het aanmaken van een eigen medewerkerlogintemplate meer functionaliteiten zien en toevoegen voor de medewerker.

Aanmaken medewerker login: 

Ga naar de debiteur- (accountant) of masterniveau (business). Voor accountants zijn de medewerker logins aan te maken op debiteurniveau:
 

Voor business omgevingen zijn de medewerker logins te vinden op masterniveau:

Nieuwe login maken per medewerker

Maak een nieuwe medewerker login aan door op het plusje te klikken achter de naam van de medewerker.

Vul de gegevens in

Afbeelding.png

Voer het e-mailadres en de naam van de medewerker in.

Kies voor het het template dat voor de login van toepassing is:

  1. Payslip viewer (new). Met dit template kan de medewerker alleen de zijn loonstroken bekijken.
  2. Medewerker Login. Met dit template kan de medewerker gebruik maken van de eerder genoemde functionaliteiten

 

Nieuwe logins toevoegen/verwijderen meerdere medewerkers tegelijk

Let op! Indien er nog openstaande mutatieformulieren aan de medewerkerlogin gekoppeld zitten dan zullen deze verwijderd worden:

Selecteer meerdere medewerkers handmatig, of op basis van de vooraf ingesteld filters (Alle, Geen, Allen met medewerkerlogin, Allen zonder medewerkerlogin). Per medewerker kun je hierna ook nog de checkbox aan-/uitzetten. Maak een keuze uit:

- Business Email of Private Email

- Een eigen user template of een standaard Nmbrs template (payslip viewer of Medewerker Login)

- Taal (NL, EN, DE, of SE)

Deze keuzes worden voor alle geselecteerd medewerkers toegepast. Klik daarna op 'Voeg gebruikeraccounts toe', of 'Verwijder gebruikersaccounts'. 

Indien een medewerker het geselecteerd mailadres niet heeft bij 'Persoonlijke gegevens', wordt er geen medewerker login aangemaakt voor deze medewerker.

Wanneer een medewerker login is aangemaakt, is het niet meer mogelijk om hier gegevens of het template in te wijzigen. De login moet dan eerst worden verwijderd en opnieuw worden vrijgegeven.

Wanneer een medewerker uit dienst gaat, blijft de login actief.

Let op: Wanneer een werknemer uit dienst is, staat deze niet tussen het 'lijstje' bij medewerkerlogin. Hier zie je alleen de werknemers die in dienst zijn.
Je kan voor deze werknemers een login aanmaken op medewerkerniveau onder Instellingen --> Algemeen --> Medewerker login.

Medewerker heeft een nieuw email adres:

Wanneer een werknemer van email adres wisselt, dien je de bestaande login te verwijderen en een nieuwe login aan te maken met het nieuwe email adres.
Het is niet mogelijk om in een bestaande login het email adres aan te passen.

De werknemer kan dan alle stroken blijven inzien, deze functie is namelijk niet afhankelijk van het email adres.

 

E-mail signalen medewerker login:

Aanmaken medewerker login  

Bij het aanmaken van een medewerkerlogin hanteren we het werk mailadres, mocht deze niet ingevuld zijn, dan gebruiken we het privé e-mailadres.

HR-signalen (verlof etc.)

Signalen worden naar het werk e-mailadres verzonden, als dit niet is ingevuld, dan wordt het privé e-mailadres gebruikt, dit is ongeacht welk email adres is gebruikt voor de medewerkerlogin.

Medewerkerlogin mailadres wijkt af van de privé en werk mailadres

Wanneer medewerkerlogin mailadres afwijk van de privé en werk mailadres worden de signalen naar de medewerkerlogin mailadres gestuurd. 

Volgen

Opmerkingen

Mogelijk gemaakt door Zendesk