IP-validatie

Voor alle Nmbrs-gebruikers is IP-validatie ingesteld. Dit houdt in dat, indien je vanaf een nieuwe locatie inlogt in Nmbrs, deze locatie (m.a.w. dit IP-adres) eerst goedgekeurd moet worden. Deze validatie kan niet uitgezet worden!

Als je vanaf een nieuwe locatie inlogt krijg je onderstaande melding, waarna een e-mail wordt verstuurd waarmee je de nieuwe locatie kunt goedkeuren:

 

Het is mogelijk om gebruikers alleen vanaf een bepaald IP-adres toegang te geven tot Nmbrs. Zie dit artikel voor meer informatie hierover.

 
Om te zien welke IP-adressen zijn goedgekeurd voor een account doe je het volgende:

  1. Klik bij een account op het blokje onder "IP Adr"; de popup "IP adressen valideren" verschijnt.
  2. Deze popup toont alle IP-adressen vanaf waar dit account heeft ingelogd. Een geactiveerd IP-adres betekent een goedgekeurd adres (locatie). Een niet geactiveerd IP-adres is (nog) niet goedgekeurd, wat betekent dat vanaf deze locatie nog niet is ingelogd.

 

Let op: je kunt een e-mail "Onbekende locatie (IP adres) bij inloggen" ontvangen omdat er met jouw account door iemand anders een inlogpoging is gedaan. In dat geval adviseren we je om het wachtwoord te wijzigen

 

Wisselende / Dynamische IP-adressen:

Het kan zijn dat de omgeving waar vanuit ingelogd wordt in de applicatie, gebruik maakt van wisselende/dynamische IP adressen. Wanneer dit het geval is, zal er telkens een nieuw IP adres worden gehanteerd. Om deze reden zal er een e-mail worden gezonden met de vraag om het IP adres te bevestigen, wanneer er ingelogd wordt. Om dit te voorkomen adviseren wij één IP adres te koppelen aan de applicatie van Nmbrs. Dit zodat er telkens met hetzelfde IP adres wordt ingelogd
 

 

Volgen

Opmerkingen

Mogelijk gemaakt door Zendesk