Klant is gestopt (beëindigen administratie)

Wanneer een klant gestopt is, zal je de volgende handelingen kunnen uitvoeren om deze uit de lijst van debiteuren/bedrijven te halen en om de facturatie te stoppen:

Einde periode

Je vult de laatste periode die verloond is voor dit bedrijf in bij 'Eindperiode' onder 'Bedrijf Instellingen' bij het tabblad 'Instellingen' op bedrijfsniveau. Hierdoor wordt het jaarwerk reeds aangemaakt en klaargezet bij Salarisdocumenten. Tevens zullen de medewerkers hun jaaropgave kunnen zien in hun ESS.

eind_periode_bedrijf.png

Facturatie

Indien je de klant factureert middels de facturatiemodule die Nmbrs aanbiedt, dan zul je op het hoogste niveau een nieuw service level moeten toevoegen.  Deze kun je bijvoorbeeld 'Gestopt' noemen, en hier voeg je vervolgens geen producten toe. Om een nieuw servicelevel aan te maken ga je naar ‘Servicelevel beheer’ onder ‘Facturering’ op masterniveau.

nieuw_service_level_master.png

Nadat je het nieuwe service level hebt aangemaakt kun je deze activeren op debiteurniveau bij ‘Service Level’ onder ‘Informatie’. Je activeert het nieuwe servicelevel in de periode nadat de administratie is gestopt.

Service_level_debiteur.png

Debiteurenbeheer 

Na verloop van tijd heb je misschien de behoefte om de klant niet meer in je lijst van debiteuren en bedrijven tegen te komen, dan kun je deze onder 'Debiteur beheer' op masterniveau onder tabblad Instellingen op "onzichtbaar zetten". Dit kun je te allen tijde ongedaan maken en weer op "zichtbaar zetten". LET OP: wanneer de klant nog toegang heeft tot zijn administratie dan zal de klant dit niet meer kunnen door het onzichtbaar maken.

debiteur_beheer.png

Gebruikersaccounts

Medewerkerlogins kunnen verwijderd worden en eventueel opnieuw aangemaakt worden als Payslip viewers. Zo houden de medewerkers inzicht in hun loonstrook en jaaropgaven, maar kunnen er geen aanvragen en wijzigingen doorgevoerd worden. 

Signalen

Als je een eind periode datum hebt ingevuld, dan zullen vanaf die datum geen automatische signalen meer verstuurd worden. Dit geldt niet voor actiepunten. Deze staan ingepland op een specifieke dag, onafhankelijk van de eind periode bedrijf, en kunnen nog gebruikt worden ook al is de klant gestopt. De actiepunten kun je zelf afvinken of verwijderen. 

Loonaangifte via automatische workflow

Wanneer een bedrijf gestopt is, dienen de Loonaangiftes acties binnen de workflow uitgeschakeld te worden. Wanneer deze acties niet als actief gekenmerkt zijn, zullen er geen signalen inzake de loonaangifte worden verzonden bij beëindigde administraties. Wij zullen hier in de toekomst een aanpassing in doorvoeren dat er geen handmatige actie meer benodigd is om dit stop te zetten.

Volgen

Opmerkingen

Mogelijk gemaakt door Zendesk