Uitzendbranche (i.c.m. Tigris)

Nmbrs ondersteunt samen met Tigris de uitzendbranche. Door middel van de combinatie van Nmbrs en Tigris is het mogelijk om uitzendorganisaties optimaal te faciliteren en gebruik te maken van volledige uitzendsoftware, met Salesforce als onderliggend platform.

Nmbrs ondersteunt standalone geen uitzendbureaus. Nmbrs is een HR- salarissysteem dat is ontwikkeld voor Business-klanten en Accountantskantoren. Dit betekent dat het voor Nmbrs belangrijk is om vrijwel iedere branche te ondersteunen. In Nmbrs vind je wel enkele functionaliteiten om een verdwaald uitzendbedrijf te verwerken.

In dit artikel zetten we uiteen waarom het met de combinatie Nmbrs en Tigris wel mogelijk is, wat de verschillen zijn en hoe ze elkaar aanvullen.

Wat Nmbrs standalone wel ondersteunt:

  1. De StiPP-regeling zit in Nmbrs en is ook selecteerbaar.
  2. Reserveringen worden in Nmbrs niet automatisch gevuld, maar kunnen in het dashlet Reserveringen worden aangemaakt. Max. vier reserveringen kunnen worden ingericht als percentage over een grondslag.
  3. De brancheregelingen (pensioen, scholing e.d.) van de ABU, NBBU en de NVUB.
  4. Het vastleggen van de fase van een werknemer.
  5. Het reserveren van uren (urenreservering).
  6. Week-, 4-weken- en maandverloning.

Wat Nmbrs standalone niet ondersteunt (maar wel in combinatie met Tigris):

  1. Het automatisch aanpassen van de fase waarin een medewerker zit. 
  2. Meerdere uurlonen per opdrachtgever (Nmbrs ondersteunt 3 bruto uurlonen per werknemer).
  3. Het automatisch aanpassen van de deelname aan brancheregelingen op basis van de fase waarin een medewerker zich bevindt (zoals het rekening houden met de 26 weken waarin geen pensioen wordt opgebouwd).
  4. Het splitsen van 1 werknemer over de verschillende cao's/sectoren, waarbij rekening gehouden dient te worden met maximeringen van premielonen etc.

Wat Tigris ondersteunt:

Tigris ondersteunt meer dan alleen de backoffice van een uitzendorganisatie. Dit gaat van Jobmarketing, recruitment, operations tot aan payrolling en facturatie. Per onderdeel is uitgesplitst wat er mogelijk is met de combinatie van Nmbrs en Tigris.

Payrolling/Facturatie

  1. Het automatisch aanpassen van de fase waarin een medewerker zit. Dit betekent dat de fase-signalering volledig automatisch wordt bijgehouden.
  2. Meerdere uurlonen toepassen. Ondersteuning van onbeperkt aantal plaatsingen met wisselende uurlonen.
  3. Het automatisch aanpassen van de deelname aan brancheregelingen, op basis van de fase waarin een medewerker zich bevindt (zoals het rekening houden met de 26 weken waarin geen pensioen wordt opgebouwd).
  4. Reserveringen. Nmbrs ondersteunt standaard 4 reserveringen. Met Tigris wordt de berekening aan Tigris-zijde gedaan, zodat de reserveringen ieder los berekend worden en ook los op te nemen zijn. Hierdoor ziet de uitzendkracht losse standen.
  5. Op basis van de CAO bepalen of bouw/uta-pensioen van toepassing i.p.v. het StiPP-pensioen.
  6. Toepassing van een volledig correcte ET-regeling met alle componenten: zorgverzekering, huisvesting en uitruil.
  7. WAS-check met alle mogelijke looncomponenten en inhoudingen.
  8. Opbouw loonstrook via Tigris, zodat deze volledig geschikt is voor de uitzendbranche volgens de richtlijnen van de ABU/NBBU en duidelijker is voor de uitzendkracht.
  9. Flexibel in te stellen ureninvoer en accordering flow voor kandidaat, opdrachtgever en flexbureau.
  10. Facturatie op basis van week-, 4-weken- en maandverloning. Dit per project, werknemer of opdrachtgever.

Operations

  1. Tigris geeft direct inzicht in het minimum CAO-loon, de eerstvolgende loonsverhoging, de periodiek en de toeslagen en vergoedingen.
  2. Gegenereerde contracten kunnen digitaal ter ondertekening aangeboden worden. Er is een uitgebreide contractmodule, waarin informatie te zien is zoals contracten die geopend of ondertekend zijn.
  3. Vanuit een plaatsing kunnen er uren worden geregistreerd. Als uitzendbureau is het mogelijk een app ter beschikking te stellen aan je kandidaten, uitzendkrachten en opdrachtgevers. Uitzendkrachten kunnen daarin hun uren registreren, die naar keuze door de opdrachtgever moeten worden goedgekeurd. Vervolgens kunnen de gewerkte uren gefactureerd worden. Verder kan een kandidaat zien waar hij in het sollicitatietraject zit, chatten met het uitzendbureau, zijn beschikbaarheid doorgeven en zijn plaatsingen bekijken.
  4. Via integratie met Exact Online en Accountview worden verkoopfacturen automatisch naar de boekhouding gesynchroniseerd en is informatie over debiteuren zichtbaar in Tigris.

Recruitment

  1. Met Search & Match wordt, op basis van ontologie, de beste match gemaakt. Automatisch zullen de best geschikte kandidaten of vacatures zichtbaar zijn.
  2. CV Parsing, het automatisch inlezen van CV’s van sollicitanten van de eigen website of van vacaturebanken. Dit betreft technologie van Textkernel. De software neemt zoveel mogelijk tekst uit het cv over en vult vervolgens automatisch de velden in Tigris.
  3. Door gebruik te maken van Jobdigger wordt op basis van je zoekopdracht gezocht naar vacatures in een straal rondom jouw uitzendbureau. Als je zelf een vacature aanmaakt, zie je onder andere welk contracttype en salaris gebruikelijk zijn. Ook zie je of andere uitzendbureaus in jouw regio dezelfde vacature uit hebben staan.
  4. Door de integratie met de KvK-database is het mogelijk de meest actuele bedrijfsinformatie op te halen in Tigris. Zo hoef je nooit meer op zoek naar gegevens van een bedrijf.
  5. Wanneer je Tigris afneemt heb je direct een Salesforce platformlicentie. Hiermee heb je de beschikking over een volwaardige CRM-oplossing met BI-tooling en dashboarding.

Jobmarketing

  1. Tigris heeft een open API, waardoor het mogelijk is om een integratie te maken met de website.
  2. Met dashboarding is het mogelijk om te herleiden waar sollicitanten vandaan komen, zodat duidelijk is welke kanalen het meest effectief zijn en hoe marketingbudgetten het beste verdeeld kunnen worden.
  3. Vacatures plaatsen op 6000+ jobboards die zijn aangesloten op het platform.

Opmerkingen

Mogelijk gemaakt door Zendesk