Start Up met Basecamp

Met de Basecamp projectmanagement tool werkt het Start Up team met collega’s, externe consultants en klanten tegelijk aan een of meerdere Start Up projecten. Alle bijbehorende documenten, taken, berichten, events, planning, mails en communicatie staan hierin overzichtelijk op één plek.

De tool is overzichtelijk en gebruiksvriendelijk. E-mailverkeer tussen collega’s en klanten over een bepaald project is niet meer nodig, de tool zorgt voor snelle en efficiënte communicatie.

Uitnodiging

Nmbrs nodigt je via de e-mail uit voor Basecamp, via de link kun je een wachtwoord aanmaken en inloggen in je account. Mocht je nog andere collega's toegevoegd willen hebben laat het Nmbrs weten.

Alle taken die bij de implementatie van Nmbrs horen zijn onderverdeeld per stap van het implementatieproces, stap 1 t/m 6. Taken kun je op naam zetten van jezelf of een collega, en deze afvinken wanneer ze gedaan zijn. Elke taak moet ook een einddatum hebben, zodat je ziet wat er nog gedaan moet worden binnen welke tijd.

Communicatie

Communicatie is belangrijker dan grafieken en statistieken als het gaat om projecten. Op je persoonlijke homepage staat (na inlog) steeds een actueel overzicht van alle recente veranderingen en toevoegingen aan het project.

Binnen Basecamp kunnen wij aan meerdere projecten tegelijk werken. Zodra een project is aangemaakt, worden de projectleden toegevoegd. Ook is het mogelijk om derden uit te nodigen en hen de mogelijkheid te geven op (sommige) onderdelen te reageren.

Basecamp werkt met vaste onderdelen:

  • Discussions voorkomt dat de mailbox van projectleden wordt overspoeld. Berichten zijn zichtbaar voor de gehele projectgroep, of voor één of meerdere personen. Indien gewenst kunnen projectleden per email worden geïnformeerd over nieuw geplaatste discussies.
  • De To-dos is de takenlijst van het project. Leden kunnen hoofd- en subactiviteiten toevoegen. Per meeting staan er to-do lijsten die dienen ter voorbereiding of die tijdens de dag worden uitgevoerd.
  • Files zorgt ervoor dat iedereen bij documenten kan tijdens een project. Nieuwe versies kunnen door andere gebruikers worden toegevoegd, terwijl ook eerdere documenten beschikbaar blijven.
  • Forwarded emails zijn de emails die voor het project zijn verstuurd. In principe is e-mail overbodig tijdens het project, via Basecamp kan direct gecommuniceerd worden.
  • Events betreft de planning van een project zoals bijvoorbeeld de Kick Off. Hier worden de afspraken op locatie aangegeven en wie deze meetings uitvoert.
Volgen

Opmerkingen

Mogelijk gemaakt door Zendesk