Mijn Google gadget wordt niet zichtbaar

Het kan voorkomen dat de Google gadget bij het opzetten van, of tussentijds, niet (direct) zichtbaar is in Gmail. Hieronder een aantal handelingen die ervoor kunnen zorgen dat de gadget zichtbaar wordt.

Wacht
Het kan zijn dat Google nieuwe instellingen niet direct oppakt. Het kan in sommige gevallen 20 minuten duren voordat de gadget zichtbaar wordt in Gmail.

Activeer gadget opnieuw

- Ga naar je naam rechts bovenin Nmbrs.hr en klik op profiel
- Klik op Google
- Klik op Activeren

No gadget cache
Gebruik onderstaande link. Deze opent je Gmail inbox en ververst het cache welke aan de zijde van Gmail is opgeslagen.
https://mail.google.com/mail/u/0/?nogadgetcache=1#inbox 

Verwijder cache
https://support.nmbrs.nl/hc/nl/articles/204041976-Hoe-maak-ik-de-cache-van-mijn-webbrowser-leeg- 

App opnieuw toevoegen
In een enkel geval kan het zinvol zijn de app volledig te verwijderen uit Google apps for work, zowel voor de admin als individuele gebruiker. Daarna kan de gadget opnieuw worden toegevoegd.

Verwijderen als admin

- Open de Google admin app
- Ga naar apps
- Kies marketplace apps
- Klik op de regel Nmbrs.hr
- Klik op het prullenbak icoontje om te verwijderen

Wanneer je bovenstaande hebt uitgevoerd moet de gadget altijd opnieuw worden geactiveerd zoals in het eerst artikel van dit item. Gebruik ook eenmalig de single sign-on rechts boven in beeld om ook deze weer te activeren.

Verwijderen als individuele gebruiker

- Klik rechts boven op het email adres in Gmail.
- Ga naar My account
- Klik op Connected apps and sites onder "Sign-in & Security
- Klik op manage apps
- Klik op revoke access

Wanneer je bovenstaande hebt uitgevoerd moet de gadget altijd opnieuw worden geactiveerd zoals in het eerst artikel van dit item. Gebruik ook eenmalig de single sign-on rechts boven in beeld om ook deze weer te activeren.

Terug naar de How-to's en FAQ om nog meer te leren. 

Volgen

Opmerkingen

Mogelijk gemaakt door Zendesk