Terugkoppeling Nmbrs® storing 22 mei 2015

Door een technische storing was op vrijdag 22 mei de Nmbrs® applicatie van 07:51 tot 10:46 offline. Dit had gevolgen voor het Nmbrs® platform, de support website en de website Nmbrs.nl. De storing werd veroorzaakt door technische problemen bij onze hosting provider, in het bijzonder door problemen met de netwerkcomponenten van de verbindingsleverancier.

Zodra het probleem werd gesignaleerd, hield het Nmbrs support team gebruikers via Twitter berichten op de hoogte (via het Twitteraccount @NmbrsOps). Daarnaast werd de telefonische eerstelijns helpdesk versterkt om u te woord te staan over het verloop van de storing. Er werd nauw contact gehouden met onze hosting provider om op de hoogte te blijven van het verloop van de situatie en de mogelijke oplossing van de storing.

Technische details van de storing

Wegens een softwaredefect met een aantal netwerkcomponenten waren sommige diensten, waaronder de DNS servers, niet beschikbaar. Hierdoor kon alle traffic naar nmbrs.nl, support.nmbrs.nl en <omgeving>.nmbrs.nl de desbetreffende servers niet bereiken, wat resulteerde in de foutmelding die gebruikers te zien kregen in hun browsers.

Zodra de oorzaak was vastgesteld, werd het probleem verholpen door onze verbindingsleverancier en rond 11.00 uur waren alle services weer beschikbaar. Alle netwerkcomponenten zijn geüpdatet met een software fix. De dataveiligheid is wegens deze storing niet in het geding geweest, aangezien het enkel de toegang van gebruikers naar de servers beïnvloedde en niet de servers zelf. 

Wij begrijpen volkomen dat deze storing desondanks van grote invloed is op uw werk, vooral gezien het drukke tijdstip waarop de Nmbrs® applicatie offline ging.

Samen met onze hosting partner zijn we zijn het voorval nader aan het analyseren, om een dergelijke storing in het vervolg te kunnen voorkomen. Ook wordt er gezorgd voor een beter noodplan, zodat we iedere mogelijke vorm van downtime kunnen minimaliseren indien er een probleem is met de verbindingen.

Onze excuses voor de eventuele overlast en bedankt voor uw begrip.

Luis Abreu
COO Nmbrs

Volgen

Opmerkingen

Mogelijk gemaakt door Zendesk