E-mail uit Google Gmail in case opnemen

Google Gadget

Om de Google gadget beschikbaar te maken dient je Nmbrs.hr applicatie te zijn verbonden met een Google domein. Bij het aanmaken van een nieuwe Nmrbs.hr applicatie vanuit de Google app Market wordt deze verbinding automatisch gemaakt.

Domein
Wanneer de Nmbrs.hr applicatie niet via de Google app Market is aangemaakt dient in de Nmbrs.hr app het domein te worden opgeslagen.

- Ga naar instellingen
- Klik op Apps
- Klik op verbinden op de regel voor Google en vul het domein in.

Google Apps
Om de gadget beschikbaar te maken dient ook de Nmbrs.hr app aan het Google domein te worden toegevoegd.

- Dit kan als admin van het Google domein, in dit geval zal bij iedereen de gadget zichtbaar zijn ook al heeft de gebruiker geen toegang tot Nmbrs.hr. Gebruikers zonder toegang zien een foutmelding. Het is niet mogelijk om als admin de gadget alleen voor jezelf te installeren. Gebruik in dat geval organisaties, klik hier voor de help pagina over organisaties van Google apps for work.

- Het is ook mogelijk om als individuele gebruiker de app toe te voegen. Iedereen die de app toevoegt ziet de app; iedereen met toegang kan de app daadwerkelijk gebruiken. (Dit geldt niet wanneer je als gebruiker óók admin rechten hebt in Google apps for work)

Activeer de Gadget
Om ook de email op te kunnen slaan wanneer je niet bent ingelogd in Nmbrs.hr geef je eenmalig toegang. 

- Ga naar je avatar rechts bovenin Nmbrs.hr en klik op profiel
- Klik op Google
- Klik op Activeren

Wanneer je naar je gmail applicatie gaat zul je nu de Nmbrs.hr gadget zien.

E-mail opslaan
Op de zie je hoe de gadget eruit ziet in Gmail. Wanneer het email adres van de afzender niet in je Nmbrs.hr applicatie voor komt neemt de gadget aan dat de persoon niet bestaat. Klik op "Add to Nmbrs.hr" en vul de nodige gegevens in , klik daarna op "Add".

Wanneer de persoon bestaat zijn er 2 mogelijkheden. Sla de e-mail alleen op bij de persoon "Store message". Het is ook mogelijk de e-mail aan een case van de persoon toe te voegen.

Na het opslaan kun je de e-mail terugvinden bij de persoon en/of case.

Terug naar de How-to's en FAQ om nog meer te leren. 

Volgen

Opmerkingen

Mogelijk gemaakt door Zendesk