Workflow actie is niet uitgevoerd volgens de workflow instellingen

Als een workflow actie niet is uitgevoerd volgens de workflow instellingen dan kan dat verschillende oorzaken hebben, hieronder worden de meeste voorkomende oorzaken besproken:

  1. De workflow instellingen zijn recentelijk aangepast
  2. Het vinkje bij 'Automatisch uitvoeren' staat niet aan

Zie ook onderstaande artikelen als een specifieke actie niet wordt uitgevoerd:

  1. Loonaangifte wordt niet automatisch aangemaakt en verzonden via de workflow
  2. Journaalposten worden niet automatisch aangemaakt en verzonden via de workflow

 Onderstaande afbeelding laat zien dat de actie 'Salarisoutput controleren' nog niet is uitgevoerd:

Let op: Door de harde groei van het aantal bedrijven binnen Nmbrs®, kan het op een aantal dagen per maand langer duren voordat de automatisch workflow runs zijn voltooid. Dit gaat om de 1ste, 5de, 10de, 15de en 20ste van de maand.

Op deze dagen is het mogelijk dat de runs pas in de loop van de ochtend of het begin van de middag worden voltooid. Zie dit Bekende Probleem voor meer informatie:
[Workflow] Automatische runs (Opgelost 20-04-2018)

 

1. De workflow instellingen zijn recentelijk aangepast

Oorzaak
Wanneer de workflow instellingen recentelijk zijn aangepast zullen deze instellingen pas in de volgende periode worden toegepast. Voor de huidige periode worden de 'oude' instellingen nog gebruikt, dit kan ervoor zorgen dat een actie niet is uitgevoerd volgens de huidige workflow instellingen. 
 
Achterhalen
Het is niet mogelijk om te achterhalen wanneer de workflow instellingen voor het laatst zijn aangepast. Wanneer de volgende periode is aangebroken kan worden gecontroleerd of de acties worden uitgevoerd volgens de workflow instellingen. 
 
 
Oplossing
Controleer de volgende periode of de workflow wordt uitgevoerd volgens de workflow instellingen die op dat moment ingevoerd zijn. De workflow instellingen kunnen worden gecontroleerd op bedrijfsniveau bij Instellingen -> Salaris instellingen -> Workflow instellingen:

 
 

2. Het vinkje bij 'Automatisch uitvoeren' staat niet aan

Oorzaak
Wanneer in de workflow instellingen bij een actie het vinkje bij 'Automatisch uitvoeren' niet aanstaat, zal de actie niet automatisch worden uitgevoerd.
 
Achterhalen
Je kan dit achterhalen door op bedrijfsniveau naar Instellingen -> Salaris instellingen -> Workflow instellingen te gaan. Vervolgens kan je bij de betreffende actie kijken of het vinkje bij 'Automatisch uitvoeren' is aangevinkt. Onderstaande afbeelding laat zien dat de acties 'Zichtbaar maken documentviewer' & 'Salarisrun vergrendelen' automatisch worden uitgevoerd: 

 
Oplossing
Je kan een actie automatisch laten uitvoeren door op de betreffende workflow actie te klikken. Vervolgens kan je het vinkje bij 'Actief' aanzetten om een actie automatisch te laten uitvoeren, dit is te zien in onderstaande afbeelding:
 


Vervolgens kies je voor 'Opslaan'; de actie zal nu automatisch uitgevoerd worden. 

Volgen

Opmerkingen

Mogelijk gemaakt door Zendesk