Er is ongewenste data geïmporteerd of ge-update

Wanneer er ongewenste data is geïmporteerd kan deze actie niet ongedaan worden gemaakt. Bekijk dit artikel voor de oorzaak, hoe je deze kan achterhalen en eventueel zelf kan oplossen.

  1. Er voor de 'Import' optie gekozen terwijl de gegevens niet hadden moeten worden geïmporteerd.

 

1. Er is voor de 'Import' of 'Update' optie gekozen

Oorzaak
Er is voor de 'Import' of 'Update' optie gekozen terwijl de gegevens niet hadden moeten worden geïmporteerd. 
Wanneer via de 'Import' knop een excel sheet is geïmporteerd of via de 'Update' knop data is geupdate dan worden met deze actie hierdoor nieuwe gegevens direct in Nmbrs doorgevoerd, daarom kan deze actie niet ongedaan worden gemaakt. 
 
Achterhalen
Wanneer door middel van de 'Import' optie ongewenste of dubbele informatie in de Nmbrs omgeving is gekomen.
Onderstaande afbeelding laat een voorbeeld zien waarbij meerdere dienstverbanden (ongewenst) zijn geïmporteerd.
 
Oplossing
Een import actie kan alleen als het om 'Looncomponenten eenmalige' gaat ongedaan worden gemaakt.  
In dat geval kan je de gehele import verwijderen omdat de variabele looncomponenten geen andere (soort) data veranderen. Zie onderstaande afbeelding. 
 


Wanneer het om vaste loon- en urencodes gaat kan de import/update actie niet ongedaan worden gemaakt. Wel kunnen deze met een negatieve waarde nogmaals worden geïmporteerd om zo het resultaat van de ongewenste import actie op te heffen. 
 
Wanneer het om gegevens op medewerker niveau gaat kan eventueel per medewerker en het betreffende dashlet de geïmporteerde gegevens worden verwijderd. Dit gebeurd in de meeste gevallen door eerst op bewerken te klikken (het potloodje) de gegevens te wijzigen en wanneer dit relevant wordt geacht uit de historie.  Lees het onderstaande artikel voor meer informatie over het wijzigen van gegevens:
Volgen

Opmerkingen

Mogelijk gemaakt door Zendesk