Als er bij het importeren een foutmelding of waarschuwing "Can't find (...) for (...)" tevoorschijn komt bekijk dan dit artikel voor de oorzaak, hoe je deze kan achterhalen en oplossen.
1. De (soort) data komt niet overeen met de Nmbrs omgeving
Oorzaak
Wanneer gegevens worden ge-update of geïmporteerd die nog niet eerder in Nmbrs stonden moet de "locatie" naar waar de gegevens worden geïmporteerd echter wel bestaan in de Nmbrs omgeving.
Er is een niet bestaande of verkeerde "locatie" opgegeven met de gegevens in de excelsheet. Dus een verkeerd medewerker-,bedrijfs- of debiteur nummer.
De error geeft aan om welke "locatie" het gaat. In dit geval gaat het om het 'Bedrijf' wat niet kan worden gevonden bij het tabblad 'Werknemer' voor debiteurnummer '1000', bedrijfsnummer '2200' en personeelsnummer '1'.


In dit geval gaat het om het bedrijf '2200', deze hangt in de omgeving aan debieteur nummer '2200' en niet aan '1000'. De ingevoerde data komt dus niet overeen met de werkelijkheid in de Nmbrsomgeving.
Wanneer je hebt achterhaald welke data er niet bestaat in de daadwerkelijke Nmbrs omgeving en dus verkeerd is ingevoerd is het alleen nog een kwestie van de juiste data importeren. Het bovenstaande voorbeeld geeft aan dat het verkeerde debiteur nummer is gebruikt en het goede nummer '2200' moet zijn.
Voer dus het personeelsnummers in, in de (juiste) Importsheet Tab, zie onderstaande afbeelding.

Meer informatie over de importsheet Tabs:
Opmerkingen