Er is geen activatie (email) signaal aangemaakt en verzonden

Als er geen gebruikersaccount signaal is aangemaakt en verzonden kan dit een aantal redenen hebben, hieronder worden de meeste voorkomende oorzaken besproken:

  1. Er is geen signaal verstuurd om login te activeren


1. Er is geen signaal verstuurd om login te activeren

Oorzaak
Wanneer er een login is aangemaakt, moet er eerst handmatig een activatie email worden verstuurd. Pas wanneer de 'Gebruiker' in de email op de activatie link heeft geklikt wordt het account actief.

Achterhalen
Bekijk of de login van de gebruiker actief is door naar de 'Gebruikersaccounts' op het betreffende niveau te gaan. In onderstaande afbeelding zie je dat de bovenste login niet actief is, maar de onderste van 'kees.test@test.nl' wel. 
 
 
Oplossen 
Het is niet mogelijk om een gebruikersaccount signaal te creëren wanneer de login niet actief is. Zorg er voor dat de juiste login wordt geactiveerd. Dit doe je door op het envelopje te klikken onder 'Actief' waarna de gebruiker het account via de mail kan activeren.  
Volgen

Opmerkingen

Mogelijk gemaakt door Zendesk