Het laden van een rapport duurt lang

Wanneer het lang duurt voordat een rapport geladen is dan kan dit verschillende oorzaken hebben. In dit artikel worden de meest voorkomende oorzaken (met oplossingen) aangeboden: 

  1. Het is niet bekend hoe lang het gemiddeld duurt voordat een rapport geladen is

1. Het is niet bekend hoe lang het gemiddeld duurt voordat een rapport geladen is

Oorzaak
Wanneer een rapport veel gegevens bevat dan kan het langer duren voordat deze geladen is. Voor standaard rapporten over medewerker NAW gegevens, salarisinput, hr gegevens bij bedrijven tot 50 medewerkers kan dit een paar seconde duren. Normaal gesproken 20 rijen per seconden. Voor een zelf samengesteld rapport met meerdere kolommen kan dit afwijken. 

In onderstaand artikel staat uitgelegd welke systeem vereiste er zijn, en hoe lang acties (waaronder de rapporten) laden: 


Achterhalen
Om te achterhalen of het inderdaad aan het aantal gegevens in het rapport ligt kan er worden gekeken hoeveel medewerkers er bij het bedrijf in dienst zijn. Ook kan worden gecontroleerd of het helpt om filters uit te zetten; wanneer er minder filters aan staan hoeft er minder data geladen te worden en zal het rapport sneller openen. Meer uitleg over filters staat beschreven in onderstaand artikel:

Oplossing
Wanneer een rapport veel data bevat, kan het helpen om het rapport op te splitsen in kleinere rapporten door niet direct alle filters te kiezen. In bovenstaand artikel wordt uitgelegd hoe filters aan- en uitgezet kunnen worden. 

Voorbeeld:
Wanneer een eigen rapport wordt aangemaakt waarin twee filters zitten, dan kan het helpen om eerst het rapport te genereren met het eerste filter. Vervolgens kan een rapport worden aangemaakt met het tweede filter. Deze twee losse rapporten zouden kunnen worden samengevoegd in excel. 

 

Volgen

Opmerkingen

Mogelijk gemaakt door Zendesk