PGGM: Missende pensioenaangiftes

In samenwerking met PGGM willen we ervoor zorgen dat de ontbrekende UPA pensioenaangiftes over de periodes januari, februari en maart 2018 zo snel mogelijk worden aangeleverd. 

PGGM zal alleen over het boekjaar 2018 rappelleren; op woensdag 18 maart versturen zij de eerste rappels over de missende perioden januari t/m 2018. Daarnaast zal er een vervolgactie komen van PGGM over de ontbrekende perioden m.b.t. 2017. 

In deze link vind je veelgestelde vragen rondom het onderwerp 'UPA: ontbrekende perioden'. 

PGGM: 'Tijdig aanleveren is belangrijk, wanneer er niet binnen 10 kalenderdagen aangeleverd wordt dan kunnen we de berekening van het voorschot niet baseren op de afgelopen maand, maar op de laatste maand. Het risico is dat er grotere correcties op de factuur komen.

De UPA heeft als doel om de facturen op een zo actueel mogelijke situatie te baseren en zo min mogelijk te hoeven corrigeren. Wij adviseren u maatregelen te nemen om het in de toekomst wel mogelijk te maken om vóór de 10e van de volgende maand aan te leveren. Organisaties zijn wettelijk verplicht om binnen 10 kalenderdagen pensioengegevens aan te leveren.' 

Vragen over rappels, tijdig aanleveren & ontbrekende perioden 2017, zie bovenstaande link of neem contact op met PGGM. Vragen over de inrichting en foutmeldingen kunnen naar Nmbrs gaan. 

Staat de inrichting correct ingericht?
- Staat het Relatienummer correct in Nmbrs en PGGM?
- Staat het Loonheffingsnummer correct in Nmbrs en PGGM?
- Staat het nummer leverancier correct in Nmbrs en PGGM?

Waar kan ik dit vinden? Salarisinstellingen --> Pensioen exportinstellingen --> UPA PGGM

Volgen

Opmerkingen

Mogelijk gemaakt door Zendesk