Update NL 27-09-2018

Zojuist is de update van 27-09-2018 afgerond. In deze update hebben wij de volgende wijzigingen doorgevoerd:

Verbeteringen

Pensioenaanlevering naar Centric

Het is vanaf nu mogelijk om pensioenexportbestanden direct vanuit Nmbrs naar Centric te versturen. Bestaande pensioenexportinstellingen met aanlevering naar Syntrus Achmea worden automatisch omgezet naar Centric; handmatige aanpassingen zijn dus niet nodig.

Start -> Home

Vanaf nu heet Start geen start meer, maar Home. Deze aanpassing geldt voor het linkermenu, bedrijfsniveau en medewerkerniveau.

Nieuwe "Document Sjablonen"

Met deze update lanceren wij de nieuwe "Document Sjablonen". Het was reeds mogelijk om sjablonen te maken in Nmbrs, maar we hebben besloten dat het gebruiksvriendelijker is om deze sjablonen te maken in Microsoft Word. Met deze sjablonen kan je standaard documenten maken, zoals contracten, je voegt hierbij Nmbrs® variabelen in via de Word add-on.
- Sla het document op als .docx bestand
- Upload het bestand naar Nmbrs®
- Download het bestand vanuit Nmbrs® met alle medewerker variabelen ingevuld.

Lees dit artikel voor meer informatie en hoe je dit kan gaan gebruiken:
https://support.nmbrs.nl/hc/nl/articles/360002992352

Let op! Per 01-01-2019 vervallen de oude debiteur en medewerker sjablonen, zorg dat je vóór het einde van het jaar jouw oude sjablonen hebt omgezet naar de Word sjablonen. (Dit zijn de oude sjablonen: https://support.nmbrs.nl/hc/nl/articles/204055586-Sjablonen-maken)

Nieuw medewerker menu nu beschikbaar voor alle accountantlogins

Het nieuwe medewerker menu is vanaf vandaag beschikbaar voor alle accountantlogins. Eerder was het nieuwe menu alleen beschikbaar voor accountantlogins gebaseerd op het template 'Administrator met debiteurenbeheer'. Het menu kan ingeschakeld worden via de Template Users --> *Tabs*: Medewerkers

Klik hier voor meer informatie over het nieuwe medewerker menu https://support.nmbrs.nl/hc/nl/articles/360002849512-Tabblad-Medewerkers-Verschillende-medewerker-types

image.png 

Bugs

Verlofoverzicht medewerkers is niet geordend

In het verlofoverzicht op bedrijfsniveau stonden alle medewerkers door elkaar heen. Met deze update hebben wij er voor gezorgd dat dit overzicht is geordend op personeelsnummer.
 

Offerte in Accountantshop

De button 'vraag offerte aan' werkte niet naar behoren in de accountantshop. Middels de update van vanavond is dit probleem verholpen.
 

Wachtwoord verloop

Wanneer er een aantal dagen waren ingegeven voor het verlopen van wachtwoorden bij de security instellingen, kon het voorkomen dat deze validatie niet actief was. De validatie is vanaf heden weer actief.
 

Oops pagina bij Bulk wijziging manager

Bij het wijzigen van een manager via de 'Bulk wijziging manager' functionaliteit, kon het voorkomen dat er een 'oops' pagina getoond werd. Dit kon voorkomen wanneer er ook mutatieformulieren overgezet moesten worden. Wij hebben hier een aanpassing voor gedaan zodat de 'oops' pagina niet meer getoond zal worden bij het gebruik van deze functionaliteit.
 

HR document 'Werkgeverskosten Uren (jaar)"

Het HR document 'Werkgeverskosten Uren (jaar)" gaf ook medewerkers weer die al langere tijd uit dienst waren. Met deze update hebben we er voor gezorgd dat het rapport alleen nog de medewerkers laat zien die in de laatste 12 periodes in dienst waren.
 

Opslaan perioderegels (eigen brancheregeling)

Het is met deze update weer mogelijk om, in eigen brancheregelingen, perioderegels op te slaan.
 

Bekende problemen

[Runcontrole} Onbekende foutmelding medewerker in de runcontrole

https://support.nmbrs.nl/hc/nl/articles/360015990872 : dit bekende probleem is met deze update opgelost.

 

 
Volgen

Opmerkingen

Mogelijk gemaakt door Zendesk