Wijziging in wachtwoordbeleid vanaf 25 maart 2021

Per 25 maart zullen wij ons wachtwoordbeleid verder aanscherpen. In dit nieuwsbericht delen we graag alle details omtrent deze wijziging.

  1. Wat betekent dit voor jou?
  2. Moet ik mijn wachtwoord veranderen op 25 maart?
  3. Wordt mijn wachtwoord afgewezen als ik niet aan de vereisten voldoe?
  4. Geldt deze wijziging ook wanneer ik met Two Factor Authentication (2FA) inlog?
  5. Geldt deze wijziging ook wanneer ik middels Single Sign On (SSO) inlog?
  6. Mijn wachtwoord voldoet al aan de nieuwe voorwaarden, moet ik deze nog resetten?
  7. Worden alle gebruikers geïnformeerd?
  8. Is er documentatie beschikbaar voor mijn klanten?

 

Wat betekent dit voor jou?

Vanaf 25 maart ondersteunt Nmbrs® enkel wachtwoorden welke aan de onderstaande eisen voldoen:
  • Minimale lengte van 15 tekens
  • Moet tenminste één hoofdletter bevatten
  • Moet tenminste één kleine letter bevatten
  • Moet tenminste één cijfers bevatten
  • Moet tenminste één speciaal karakter bevatten
  • Mag geen algemeen wachtwoord zijn
  • Mag niet het woord 'Nmbrs' of 'Visma' bevatten

 

Moet ik mijn wachtwoord veranderen op 25 maart?

Voorlopig kun je met je bestaande wachtwoord nog steeds inloggen in het systeem. Echter adviseren wij al onze gebruikers om het huidige wachtwoord na 25 maart zo snel mogelijk opnieuw in te stellen. Zo vergroot je de complexiteit van jouw wachtwoord en verbeter je de bescherming van je account. Nieuwe gebruikersaccounts en wachtwoord resets op bestaande accounts volgen automatisch de vereisten zoals hierboven vermeld.

Wordt mijn wachtwoord afgewezen als ik niet aan de vereisten voldoe?

Drie maanden na deze wijziging zal Nmbrs® een controle uitvoeren op gebruikersaccounts die nog geen wachtwoord reset hebben gedaan. Voor die gebruikersaccounts dwingen wij het opnieuw instellen van het wachtwoord af. Zodoende kunnen wij garanderen dat al onze gebruikers worden beschermd door ons sterke wachtwoordbeleid. In het geval je hier nog vragen over hebt, aarzel dan niet om contact op te nemen. 

Geldt deze wijziging ook wanneer ik met Two Factor Authentication (2FA) inlog?

Ja. Wanneer je met 2FA inlogt, dien je eerst een wachtwoord in te geven. Dit wachtwoord zal ook vallen onder het nieuwe wachtwoordbeleid.

Geldt deze wijziging ook wanneer ik middels Single Sign On (SSO) inlog?

Nee. Wanneer je middels SSO inlogt, is de authenticatie niet in ons beheer. Het nieuwe wachtwoord beleid heeft hier dan ook geen effect op.

Mijn wachtwoord voldoet al aan de nieuwe voorwaarden, moet ik deze alsnog resetten?

Wanneer je huidige wachtwoord al aan de nieuwe voorwaarden voldoet, is het niet nodig om deze opnieuw in te stellen. De nieuwe voorwaarden zijn:

  • Minimale lengte van 15 tekens
  • Moet tenminste één hoofdletter bevatten
  • Moet tenminste één kleine letter bevatten
  • Moet tenminste één cijfers bevatten
  • Moet tenminste één speciaal karakter bevatten
  • Mag geen algemeen wachtwoord zijn
  • Mag niet het woord 'Nmbrs' of 'Visma' bevatten

Worden alle gebruikers geïnformeerd? 

Wij hebben een pop up geactiveerd welke aan iedere Nmbrs gebruiker getoond zal worden. De pop up ziet er als volgt uit* en verwijst naar dit nieuwsbericht.

image__55_.png

*11 maart is inmiddels 25 maart geworden!

Is er documentatie beschikbaar voor mijn klanten?

Opmerkingen

Mogelijk gemaakt door Zendesk