Brief PGGM over moderniseren administratieve systemen

Mogelijk heb je, of heeft een of meer van je relaties, een brief ontvangen van PGGM aangaande het moderniseren van hun administratieve systemen. Als gevolg van deze werkzaamheden zullen ook de vanuit Nmbrs tussen 14 en 26 maart naar PGGM verstuurde pensioenexports niet verwerkt worden. Dit betreft alle bedrijven met de volgende pensioenexportinstellingen:

  • UPA PGGM
  • A&O Services PLO
  • StiPP

Aangeraden wordt om, bij handmatige inzending, de pensioenexport gedurende deze periode niet via Nmbrs te versturen, noch, in het geval van StiPP, te uploaden. Als inzending automatisch, via de workflow, verloopt dan kun je deze situatie eventueel zo laten; de aangiftes zullen bij PGGM geparkeerd en na de werkzaamheden verwerkt worden.

Voor de volledigheid onderstaand de brief.

Beste Relatie,

In maart 2019 gaat PGGM de administratieve systemen moderniseren. Dit heeft een aantal gevolgen:

  • Tussen 14 en 26 maart kan de gebruiker van uw software geen pensioenaangifte doen. De vraag aan de inzender is om vóór 14 maart aangifte te doen.
  • Het online wijzigen van arbeidsverhoudingen van voor 2017 is na 14 maart niet meer mogelijk.
  • Van vrijdag 22 maart 17:00 uur tot dinsdag 26 maart 07:00 uur is MijnOrganisatie niet beschikbaar. De werkgever en het administratiekantoor kunnen dan niet inloggen.
  • Voor BPF Schilders geldt dat de Onlinedesk vanaf 14 maart definitief gesloten is. Vanaf 26 maart 07.00 uur kan de ondernemer via ‘Uwpensioenadministratie’ weer inloggen.

Tijdelijke stopzetting van de verwerking van de pensioenaangiftes

Als het salaris- of administratiepakket de inzending van pensioenaangiftes niet kan tegenhouden, zullen wij deze toch ontvangen. Wij parkeren deze pensioenaangiftes en verwerken ze op of vlak na 26 maart. Zodra wij de pensioenaangiftes hebben verwerkt, sturen wij de terugkoppelingsberichten.

Tijdelijke stopzetting van de verwerking van de Periodieke Loon Opgave (PLO) bestanden

Tussen 14 en 26 maart is het niet mogelijk de loongegevens aan te leveren. Mocht dit niet vóór 14 maart lukken dan moeten deze gegevens op 26 of 27 maart aangeleverd worden. Alleen dan kunnen wij een juiste factuur vaststellen.

Opmerkingen

Mogelijk gemaakt door Zendesk