Foutmelding: "ontbrekende kleur tabel/soort inkomen/cao code/zvw code"

Runmeldingen over ontbrekende gegevens, zoals salaris, NAW-gegevens, of loonheffingsinstellingen, ontstaan vaak bij een nieuw ingevoerde medewerker. Dit gebeurt als de medewerker is ingevoerd in een latere periode dan de daadwerkelijke startdatum van het dienstverband.

mceclip0.png

Hoe herken je dit?

  • Ga naar de maand waarin de medewerker in dienst kwam.
  • Controleer of er essentiële gegevens ontbreken, zoals:
    • Salaris
    • NAW-gegevens (Naam, Adres, Woonplaats)
    • Loonheffinginstellingen

Correcties uitvoeren

Wanneer de gegevens ontbreken, heb je twee opties om dit te corrigeren:

Optie 1: Alle gegevens met terugwerkende kracht invoeren

  • Vul handmatig alle ontbrekende gegevens in vanaf de startdatum van het dienstverband.
  • Werk elk relevant dashlet bij, zoals Salaris, NAW, en Loonheffinginstellingen.

Optie 2: Medewerker verwijderen en opnieuw invoeren

Belangrijk: Dit kan alleen wanneer de medewerker nog niet is meegegaan in een run en/of loonaangifte.

  1. Ga naar Medewerkerbeheer op het tabblad Instellingen.
  2. Verwijder de medewerker.
  3. Voeg de medewerker opnieuw in, met de correcte startdatum en gegevens.

Opmerkingen