Medewerkers kan loonstroken niet zien

Als een gebruiker geen signaal ontvangt of geen gegevens kan inzien via een medewerkerlogin, loonstrookviewer of documentviewer, kunnen er verschillende oorzaken zijn. Volg de onderstaande stappen om het probleem te onderzoeken en op te lossen.

Controlepunten en oplossingen

1. Heeft de gebruiker een eigen login?

  • Controleer of de medewerkerlogin is aangemaakt voor de betreffende gebruiker.
    • Ga naar debiteurniveau en controleer of er een login aanwezig is.

2. Is de login geactiveerd?

  • Kijk of de login geactiveerd is.
    • Bij het aanmaken van een login ontvangt de medewerker een e-mail om deze te activeren. Dit moet worden gedaan om toegang te krijgen.
    • Je kunt de login handmatig activeren op debiteur- of medewerkersniveau.

3. Staat de actie in de workflow?

  • Controleer of de actie om loonstroken of documenten zichtbaar te maken in de workflow is opgenomen.
    • Ga naar bedrijfsniveau en activeer de actie indien nodig.

4. Is de actie uitgevoerd in de workflow?

  • Controleer op het tabblad Loonopdracht op bedrijfsniveau of de actie is uitgevoerd.
    • Status:
      • Wit blokje of oranje klokje: De actie is niet uitgevoerd.
      • Klik op de actie om deze alsnog uit te voeren.
    • Automatiseren: Kies ervoor om de actie voortaan automatisch te laten uitvoeren.

5. Loonstroken zichtbaar, maar geen signaal ontvangen

  • Als alles correct lijkt ingesteld, maar de medewerker ontvangt geen signaal, kan er een specifiek probleem zijn met de notificatie.
    • Bekijk het relevante kennisbankartikel voor meer informatie over signalen.

6. Inloggen mogelijk, maar geen dashlets zichtbaar

  • Als de medewerker kan inloggen, maar geen gegevens ziet of geen dashlets heeft:
    • Controleer of het template dat aan de medewerkerlogin is gekoppeld, de juiste dashlets bevat.

Voeg indien nodig de ontbrekende dashlets toe via de medewerkerstemplate.

Opmerkingen