Wat als er voor de gehele maand salaris wordt berekend voor een medewerker die uit dienst gaat?

Wanneer een medewerker uit dienst wordt gemeld, dien je als zijn uitdienstdatum de laatst gewerkte datum in te voeren. Dit is dus altijd een dag waar er uren in zijn rooster staan.

Wanneer de medewerker uit dienst wordt gemeld op de 1e of 2e van de maand, wanneer er nog geen gewerkte uren zijn, wordt het salaris niet goed berekend.

Voorbeeld: Medewerker wordt uit dienst gemeld op zondag 01-04-2012. De medewerker heeft op zondag 0 uren in zijn rooster staan. Er komt dan de volgende loonstrook uit:

Je ziet hier dat er een volledige maand salaris wordt uitbetaald tegen bijzonder tarief. Dit is uiteraard niet de bedoeling.

Je kunt dit oplossen door de uitdienstdatum aan te passen naar de laatst gewerkte datum. Hij zal dan ook gewerkte uren in zijn rooster moeten hebben staan.

Volgen

Opmerkingen

Mogelijk gemaakt door Zendesk