Inleiding
Voorheen was het in Visma Nmbrs mogelijk om maar één omgevingseigenaar in te stellen. Dit was in principe diegene die de Free Trial aanvraagt (of had aangevraagd) en een contract met Nmbrs tekent. In veel gevallen bleek deze wettelijke eigenaar niet diegene te zijn die ook daadwerkelijk de applicatie beheert.
Aangezien alleen de omgevingseigenaar toegang had tot 'Mijn Account', miste de applicatiebeheerder bepaalde functionaliteiten waarvoor hij/zij contact op moest nemen met de wettelijke eigenaar.
Ook was de omgevingseigenaar voor Nmbrs hét contactpunt voor alle belangrijke meldingen, maar gold in veel gevallen dat de wettelijke eigenaar meer op de achtergrond acteert en zich in principe niet bezig houdt met de operationele taken in de applicatie zelf.
Voor het wijzigen van de wettelijke eigenaar, zie het volgende artikel:
Wisselen van eigenaar
Op basis hiervan hebben we besloten om een splitsing te maken tussen de verschillende contactpersonen.
Onderwerpen binnen dit artikel:
- Nieuwe situatie
- Rechten van de contactpersonen
- Contact template toevoegen
- Contact toevoegen of aanpassen
- Inloggen als Contact login
- Foutmeldingen
1. Nieuwe situatie
Met de update van donderdag 18-10-2018 is er een nieuwe pagina gelanceerd met contactpersonen waarbij het eigenaarschap van de omgeving veranderd is. Dit betekent dat er twee nieuwe eigenaren binnen Nmbrs gedefinieerd kunnen worden; de applicatiebeheerder en de wettelijke eigenaar.
De huidige omgevingseigenaar is nu in eerste instantie zowel de applicatiebeheerder als de wettelijke eigenaar. Hij/zij kan in "Mijn account" iemand anders als applicatiebeheerder aanwijzen, aangezien dit niet dezelfde persoon hoeft te zijn.
Daarnaast kunnen er nog enkele andere nieuwe contacten toegevoegd worden:
• Functionaris Gegevensbescherming (DPO)
• Financieel contactpersoon
• Support contactpersoon
• Sales contactpersoon
• Technisch beheerder
Alle zeven contacttypes hebben toegang tot “Mijn Account”, waarbij voor elk van de genoemde types een persoon aangewezen kan worden en daaraan een login kan koppelen. Afhankelijk van het contacttype zal die persoon bepaalde rechten binnen het systeem hebben.
2. Rechten van de contactpersonen
Per type contactpersoon zijn andere rechten van toepassing. Deze zijn voorgedefinieerd en kunnen niet aangepast worden via de template users --> dashboard editor.Accountant
Applicatiebeheerder | Wettelijke eigenaar | Functionaris Gegevensbescherming | Financieel contactpersoon | Support contactpersoon | Sales contactpersoon | Technisch beheerder | |
E-mail instellingen | Schrijven | Schrijven | Lezen | Geen toegang | Lezen | Lezen | Schrijven |
Security instellingen | Schrijven | Schrijven | Lezen | Geen toegang | Geen toegang | Geen toegang | Schrijven |
Thema instellingen | Schrijven | Schrijven | Lezen | Geen toegang | Lezen | Lezen | Lezen |
Website instellingen | Schrijven | Schrijven | Lezen | Geen toegang | Lezen | Lezen | Lezen |
Contact personen | Schrijven | Schrijven | Lezen | Lezen | Lezen | Lezen | Lezen |
Mijn facturatie overzicht | Geen toegang | Schrijven | Geen toegang | Schrijven | Geen toegang | Geen toegang | Geen toegang |
Informatie | Schrijven | Schrijven | Lezen | Lezen | Lezen | Lezen | Lezen |
Mijn abonnement | Lezen | Schrijven | Geen toegang | Lezen | Geen toegang | Geen toegang | Geen toegang |
Zendesk instellingen | Schrijven | Schrijven | Lezen | Geen toegang | Lezen | Lezen | Schrijven |
Business
Applicatiebeheerder | Wettelijke eigenaar | Functionaris Gegevensbescherming | Financieel contactpersoon | Support contactpersoon | Sales contactpersoon | Technisch beheerder | |
E-mail instellingen | Schrijven | Schrijven | Lezen | Geen toegang | Lezen | Lezen | Schrijven |
Security instellingen | Schrijven | Schrijven | Lezen | Geen toegang | Geen toegang | Geen toegang | Schrijven |
Thema instellingen | Schrijven | Schrijven | Lezen | Geen toegang | Lezen | Lezen | Lezen |
Contact personen | Schrijven | Schrijven | Lezen | Lezen | Lezen | Lezen | Lezen |
Mijn facturatie overzicht | Geen toegang | Schrijven | Geen toegang | Schrijven | Geen toegang | Geen toegang | Geen toegang |
Informatie | Schrijven | Schrijven | Lezen | Lezen | Lezen | Lezen | Lezen |
Mijn abonnement | Lezen | Schrijven | Geen toegang | Lezen | Geen toegang | Geen toegang | Geen toegang |
Zendesk instellingen | Schrijven | Schrijven | Lezen | Geen toegang | Lezen | Lezen | Schrijven |
3. Contact template toevoegen


Klik vervolgens op opslaan:



LET OP!
4. Contact toevoegen of aanpassen




Rechten van de contactpersonen



5. Inloggen als Contact login


6. Foutmeldingen
Melding | |
---|---|
Oorzaak |
|
Oplossing |
Opmerkingen