Contactpersoon Types (Contact Login)

Inleiding
Voorheen was het in Nmbrs® mogelijk om maar één omgevingseigenaar in te stellen. Dit was in principe diegene die de Free Trial aanvraagt (of had aangevraagd) en een contract met Nmbrs® tekent. In veel gevallen bleek deze wettelijke eigenaar niet diegene te zijn die ook daadwerkelijk de applicatie beheert.

Aangezien alleen de omgevingseigenaar toegang had tot 'Mijn Account', miste de applicatiebeheerder bepaalde functionaliteiten waarvoor hij/zij contact op moest nemen met de wettelijke eigenaar.
Ook was de omgevingseigenaar voor Nmbrs® hét contactpunt voor alle belangrijke meldingen, maar gold in veel gevallen dat de wettelijke eigenaar meer op de achtergrond acteert en zich in principe niet bezig houdt met de operationele taken in de applicatie zelf.

Voor het wijzigen van de wettelijke eigenaar, zie het volgende artikel:
Wisselen van eigenaar

Op basis hiervan hebben we besloten om een splitsing te maken tussen de verschillende contactpersonen.

Onderwerpen binnen dit artikel:

  1. Nieuwe situatie
  2. Rechten van de contactpersonen
  3. Contact template toevoegen
  4. Contact toevoegen of aanpassen
  5. Inloggen als Contact login
  6. Foutmeldingen


1. Nieuwe situatie

Met de update van donderdag 18-10-2018 is er een nieuwe pagina gelanceerd met contactpersonen waarbij het eigenaarschap van de omgeving veranderd is. Dit betekent dat er twee nieuwe eigenaren binnen Nmbrs® gedefinieerd kunnen worden; de applicatiebeheerder en de wettelijke eigenaar.

De huidige omgevingseigenaar is nu in eerste instantie zo wel de applicatiebeheerder als de wettelijke eigenaar. Hij/zij kan in "Mijn account" iemand anders als applicatiebeheerder aanwijzen, aangezien dit niet dezelfde persoon hoeft te zijn.

Contact_Persons_2.png


Daarnaast kunnen er nog enkele andere nieuwe contacten toegevoegd worden:
• Functionaris Gegevensbescherming (DPO)
• Financieel contactpersoon
• Support contactpersoon
• Sales contactpersoon
• Technisch beheerder

Alle zeven contacttypes hebben toegang tot “Mijn Account”, waarbij voor elk van de genoemde types een persoon aangewezen kan worden en daaraan een login kan koppelen. Afhankelijk van het contacttype zal die persoon bepaalde rechten binnen het systeem hebben.



2. Rechten van de contactpersonen

Per type contactpersoon zijn andere rechten van toepassing. Deze zijn voorgedefinieerd en kunnen niet aangepast worden via de template users --> dashboard editor.
 
 

Accountant

  Applicatiebeheerder Wettelijke eigenaar Functionaris Gegevensbescherming Financieel contactpersoon Support contactpersoon Sales contactpersoon Technisch beheerder
E-mail instellingen Schrijven Schrijven Lezen Geen toegang Lezen Lezen Schrijven
Security instellingen Schrijven Schrijven Lezen Geen toegang Geen toegang Geen toegang Schrijven
Thema instellingen Schrijven Schrijven Lezen Geen toegang Lezen Lezen Lezen
Website instellingen Schrijven Schrijven Lezen Geen toegang Lezen Lezen Lezen
Contact personen Schrijven Schrijven Lezen Lezen Lezen Lezen Lezen
Mijn facturatie overzicht Geen toegang Schrijven Geen toegang Schrijven Geen toegang Geen toegang Geen toegang
Informatie Schrijven Schrijven Lezen Lezen Lezen Lezen Lezen
Mijn abonnement Lezen Schrijven Geen toegang Lezen Geen toegang Geen toegang Geen toegang
Zendesk instellingen Schrijven Schrijven Lezen Geen toegang Lezen Lezen Schrijven

 

Business

  Applicatiebeheerder Wettelijke eigenaar Functionaris Gegevensbescherming Financieel contactpersoon Support contactpersoon Sales contactpersoon Technisch beheerder
E-mail instellingen Schrijven Schrijven Lezen Geen toegang Lezen Lezen Schrijven
Security instellingen Schrijven Schrijven Lezen Geen toegang Geen toegang Geen toegang Schrijven
Thema instellingen Schrijven Schrijven Lezen Geen toegang Lezen Lezen Lezen
Contact personen Schrijven Schrijven Lezen Lezen Lezen Lezen Lezen
Mijn facturatie overzicht Geen toegang Schrijven Geen toegang Schrijven Geen toegang Geen toegang Geen toegang
Informatie Schrijven Schrijven Lezen Lezen Lezen Lezen Lezen
Mijn abonnement Lezen Schrijven Geen toegang Lezen Geen toegang Geen toegang Geen toegang
Zendesk instellingen Schrijven Schrijven Lezen Geen toegang Lezen Lezen Schrijven

 

 
 

3. Contact template toevoegen

Voordat je een Contact login kan vrijgeven zal dit template eerst toegevoegd moeten worden op het hoogste niveau bij de Template Users. Klik op 'Nieuwe Template Gebruikers':
Contact_Persons_3.1.png
 
Geef dit nieuwe template een naam en selecteer onder type 'Master Contact':
Contact_Persons_3.2.png
 
Kopieer van: 'Systeeem default templates' en Template: Contact (System).
Klik vervolgens op opslaan:
Contact_Persons_3.3.png
 
Na het opslaan is er een nieuwe regel toegevoegd tussen de andere templates. Klik op 'Dashboard Editor' om de rechten aan te passen:
Contact_Persons_3.4.png 
 
In eerste instantie staan de rechten op 'Geen', klik op 'Schrijven' om de login toegang te geven:
 Contact_Persons_3.5.png

LET OP!
Het is niet mogelijk om de toegang tot specifieke dashlets te veranderen voor dit template.
Zie Rechten van de contactpersonen voor de rechten per type contactpersoon.
 
 

4. Contact toevoegen of aanpassen

 
Nadat je het template toegevoegd hebt, kan je contact logins vrijgeven.
Ga naar 'Mijn account':
Contact_Persons_0.0.png
Klik onder het menu Facturering op 'Contact personen':
Contact_Persons_1.png
 
Klik in de regel van één van de contactpersoon types op het potloodje om een nieuwe contact login in te stellen of een bestaand contact aan te passen:
Contact_Persons_2.0.png
 
Je kan hier kiezen voor een bestaande login of je kan op '+ Nieuwe' klikken:
Contact_Persons_2.2.png
 
Vul de gegevens van deze contactpersoon in en kies onderaan welk template je deze persoon wil geven.
 
LET OP!
Met een Accountant login geef je deze persoon toegang tot de gehele omgeving inclusief salarisfunctionaliteiten. Met een contact login zal deze persoon alleen toegang hebben tot 'Mijn account' en zijn de rechten beperkt zoals aangegeven in de matrix:
Rechten van de contactpersonen
Contact_Persons_2.3.png
 
Na alles ingevuld te hebben, klik je op 'Opslaan' (Save).
Hiermee zal er een activatiemail gestuurd worden naar dit e-mailadres.
Contact_Persons_2.4.png
 
Na het opslaan, zal er in eerste instantie een oranje driehoek getoond worden dat het account nog niet geactiveerd is. Op het moment dat de persoon zijn login activeert zal dit driehoekje verdwijnen.
Contact_Persons_2.5.png
 
 
 

5. Inloggen als Contact login

 
Nadat het account geactiveerd is, kan er ingelogd worden met de betreffende login:
Contact_Persons_4.0.png
 
Indien de contactpersoon gekoppeld is met een accountant login dan zal hij/zij het menu terug kunnen vinden onder 'Mijn account':
Contact_Persons_0.0.png
 
 
 

6. Foutmeldingen

Hieronder vind je een overzicht van de meeste voorkomende foutmeldingen die getoond kunnen worden:

Momenteel zijn er nog geen foutmeldingen bekend.
 
Melding  
Oorzaak

 

Oplossing  
Volgen

Opmerkingen

Mogelijk gemaakt door Zendesk