Waarom staat het verlof op nul na het uitvoeren van de laatste run van het jaar?

Indien de laatste run over het jaar is uitgevoerd, wordt de periode automatisch op de eerstvolgende periode gezet in het nieuwe jaar. 

De weergave van het verlof toont dan ook het verlofsaldo voor het nieuwe jaar, welke nul is.

Er zijn 2 mogelijkheden voor de medewerker om zijn verlof van het huidige jaar alsnog in te zien:

  1. Wanneer er ingelogd is met de medewerkerlogin dan kan er op 'meer...' geklikt worden en op de volgende pagina kan het jaar teruggezet worden:
    Verlof_2.0.png

    Zie ook: Verlofkaart bekijken
  2. In de app kan het vorige jaar worden ingezien door in de verlofgroep naar rechts te swipen.
    Lees in dit artikel meer over hoe dit werkt: Verlof in de app


Dit probleem lost zichzelf op ná het uitvoeren van één van onderstaande acties:

1. Uitvoeren van de jaarwissel, waarmee het verlofsaldo van het voorgaand jaar meegenomen wordt naar het nieuwe jaar. Hiermee staat het verlofsaldo dan dus ook niet meer op nul.

2. Uitvoeren van de run over de 1e periode van het volgende jaar. Hiermee wordt de nieuwe verlofopbouw berekend voor het jaar en derhalve wordt het nieuwe saldo bijgewerkt en getoond.

Let op! De laatste run over het jaar wordt vaak gedraaid vóórdat het mogelijk is om het nieuwe jaar te runnen en / of de jaarwissel al beschikbaar is gesteld. Er kan dus tijd tussen zitten alvorens de acties 1 of 2 uitgevoerd kunnen worden. 

Klik hier voor meer informatie over de jaarwissel.

 

Volgen

Opmerkingen

Mogelijk gemaakt door Zendesk