Managerlogin aanmaken of verwijderen (MSS)

Het is mogelijk om een managerlogin aan te maken voor bijvoorbeeld de manager van een afdeling. De manager ziet alleen de gegevens van de medewerkers waar hij manager van is. In onderstaande video wordt weergegeven hoe een manager login eruit ziet, en in het vervolg van het artikel wordt aangegeven hoe je een manager login kan aanmaken.
  

 

 

Manager aanmaken op debiteurniveau

Alvorens een login voor een manager kan worden aangemaakt moet op debiteurniveau onder het kopje 'Informatie' een manager worden aangemaakt:


Door op 'Manager toevoegen' te klikken kan worden gekozen voor een medewerker uit de lijst.

 

Managerlogin voor accountants omgevingen

Als de manager onder 'Informatie' is aangemaakt kan er voor deze manager een login worden gemaakt. Ook dit gebeurt op debiteurniveau.

 

 

Managerlogin voor Business omgevingen

Als bedrijf maakt u een managerlogin aan op tabblad Instellingen.

 

Nieuwe login per manager

Voor geselecteerde managers kan er een login worden aangemaakt.

LET OP: Wanneer een manager is aangemaakt, maar niet is geselecteerd onder Informatie --> Managers op debiteurniveau, zal de manager niet worden getoond bij Gebruikeraccounts --> Manager login op debiteurniveau.

Wanneer een manager een actieve login heeft, maar het vinkje is niet aangekruist bij de manager zoals op onderstaand voorbeeld, zal de actieve login dus niet zichtbaar zijn bij de manager logins.

 

Vul de juiste gegevens in

Selecteer de manager bij wie je een login toevoegt.

Vul het e-mailadres en de persoonlijke gegevens van de manager in.

Kies daarna uit de lijst één van de templates. Hierdoor wordt bepaald wat deze gebruiker kan zien. Wanneer je een eigen template hebt aangemaakt voor een managerlogin, kan je deze ook terugvinden in de lijst.

Nieuwe manager login toevoegen/verwijderen meerdere managers tegelijk

Selecteer meerdere managers handmatig, of op basis van de vooraf ingesteld filters (Alle, Geen, Allen met managerlogin, Allen zonder managerlogin). Per manager kun je hierna ook nog de checkbox aan-/uitzetten. Maak een keuze uit:

- Een eigen user template of een standaard Nmbrs template 

- Taal (NL, EN, DE, of SE)

Deze keuzes worden voor alle geselecteerd managers toegepast. Klik daarna op 'Voeg gebruikeraccounts toe', of 'Verwijder gebruikersaccounts'. 

Indien een manager het geselecteerde mailadres niet heeft bij 'Persoonlijke gegevens', wordt er geen manager login aangemaakt.

 

Klik op medewerkers

 

Klik eventueel op medewerkers om eventueel te zien aan welke medewerkers de manager is gekoppeld.

Account activeren

 

Tot slot activeer je de gebruiker door een e-mail te sturen, dit doe je door onder 'Actief' te klikken. De gebruiker krijgt vervolgens een bericht dat hij zijn account kan activeren.

 

Managerlogin verwijderen

Het verwijderen van een manager login kan op de volgende manier:

- Check bij de manager login bij de eerste 'i' welke medewerkers er aan deze manager gekoppeld zijn. Bij deze medewerkers moet je de manager verwijderen. Dit kan worden gedaan door bij de betreffende (nog gekoppelde) medewerker bij het tabblad 'Dienstverband' te kiezen voor 'Historie' in het gedeelte 'Manager'. Door op het kruisje achter de manager te klikken, wordt de manager ontkoppeld van deze medewerker.

 

- Wanneer een manager aan een afdeling gekoppeld is, verwijder deze manager dan bij de afdeling.
- Als zowel de medewerkers als de afdeling ontkoppeld is kan de manager login worden verwijderd door op het kruisje te klikken

 

Managers en Afdelingen 

Zie onderstaand artikel voor het aanmaken van afdelingen en het linken van de zojuist aangemaakte Manager login (MSS).

Volgen

Opmerkingen

Mogelijk gemaakt door Zendesk