Er worden geen (email) signalen ontvangen

Als er geen (email) signalen worden ontvangen kan dit een aantal redenen hebben, hieronder worden de meeste voorkomende oorzaken besproken:

  1. Het signaal is ook niet aangemaakt
  2. Er is een verkeerd email adres ingegeven
  3. Het bericht in in de spambox terecht
  4. Er is geen contact toegewezen

1. Het signaal is ook niet aangemaakt

Oorzaak
Het signaal is ook niet aangemaakt en verzonden daarom kan deze ook niet worden ontvangen. 
 

Achterhalen
Bekijk in het dashlet verzonden signalen of de betreffende signalen wel zijn aangemaakt of verzonden. Voor accountants op het debiteur niveau, voor business klanten op het hoogste niveau bij instellingen, onder 'Signaleringen' staat het dashlet 'Verzonden Signalen'. Pas de datum aan waarop het signaal verstuurd had moeten worden.      Oplossen
Wanneer het signaal ook niet is aangemaakt is dit een ander probleem, volg daarvoor de onderstaande artikelen die op het betreffende signaal betrekking hebben: 

 

2. Er is een verkeerd email adres ingegeven

Oorzaak
Er is een verkeerd emailadres ingegeven waardoor het email signaal niet wordt ontvangen.

Achterhalen
Bekijk in het dashlet verzonden signalen of de betreffende signalen wel zijn aangemaakt of verzonden. Voor accountants op het debiteur niveau, voor business klanten op het hoogste niveau bij instellingen, onder 'Signaleringen' staat het dashlet 'Verzonden Signalen'.
Klik op het signaal zodat een pop-up verschijnt waarin de informatie staat naar wie en met welk email adres deze is verzonden. Controleer of dit het juiste adres is.  

 Oplossen
Vult het juiste emailadres in bij de gebruikerslogin. Deze moeten je verwijderen, opnieuw aanmaken waarna het signaal nog een keer kan worden verzonden. 

 

 

3. Het bericht is in de spambox terecht gekomen

Oorzaak
Het signaal is in de spambox van de gebruiker terecht gekomen. 

Achterhalen
Check de spambox van email account.

Oplossen
Neem contact op met je IT-afdeling en vraag hen om een nieuwe regel in de whitelist op te nemen met de volgende gegevens: Domein: email.nmbrsapp.com, en Sendgrid toe te voegen in een SPF record (sendgrid.net). 

Indien je een Hotmail e-mailadres hebt kun je de volgende stappen doorlopen: Log in bij Hotmail / Outlook, klik op het tandwielpictogram naast je gebruikersnaam rechtsboven en vervolgens op "Meer e-mailinstellingen":

hotmail.JPG

Ga naar "Veilige en geblokkeerde afzenders" onder "Ongewenste e-mail voorkomen". Klik op: "Veilige afzenders". Voeg het domein email.nmbrsapp.com toe aan de lijst van "veilige afzenders en domeinen".

Let op 1: indien je een eigen thema hebt met een ander afzend e-mailadres dient dit ook toegevoegd te worden. Verzend het signaal opnieuw.

Let op 2: Voor de zekerheid kun je altijd controleren of de gegevens betreffende het SPF record goed zijn doorgevoerd. Ga daarvoor naar deze pagina. Voer daar het domein in wat jullie gebruiken voor de e-mailadressen (bijvoorbeeld nmbrs.nl). Vervolgens volgt er een overzicht met SPF records. Als sendgrid.net hier tussen staat, dan worden de emails van Nmbrs toegestaan. 

Let op 3: Als de e-mail in de verzonden signalen is te zien, dan betekent dit dat de e-mail Nmbrs heeft verlaten en dat het is verstuurd vanuit de applicatie. Nmbrs heeft geen invloed op het verwerken van e-mails. Graag bovenstaande raadplegen in het geval dat de e-mails niet aankomen. 

4. Er is geen contact toegewezen

Oorzaak
Het signaal is niet aangekomen.

Achterhalen
Controleer de gegevens die ingevoerd staan bij de betreffende 'contactpersoon'. Een contactpersoon kan worden aangemaakt op debiteurniveau (voor debiteur- en accountant contact) of op bedrijfsniveau (voor bedrijfscontact). Om een signaal te kunnen versturen moet er een geldig e-mailadres worden ingevoerd bij dit contactpersoon. Voor de workflow instellingen geldt dat wanneer er geen bedrijf-, debiteur- of accountant contact is ingevoerd het voor kan komen dat er geen signaal wordt verzonden. Bij de HR Signaalinstellingen is het noodzakelijk dat er een accountant contact, debiteur contact, bedrijf contact, afdeling manager, medewerker manager, medewerker of casemanager met een geldig e-mailadres ingevuld.

Oplossen
Maak een contactpersoon aan met een geldig e-mailadres. Zorg ervoor dat dit contactpersoon bij de HR Signaalinstellingen is aangevinkt. De signalen zullen vanaf nu naar dit contactpersoon gestuurd worden. 

Volgen

Opmerkingen

Mogelijk gemaakt door Zendesk