Er worden geen (email) signalen ontvangen

Als er geen (email) signalen worden ontvangen kan dit een aantal redenen hebben, hieronder worden de meeste voorkomende oorzaken besproken:

  1. Het signaal is ook niet aangemaakt
  2. Er is een leesteken gebruikt in de naam van de ontvanger
  3. Er is een verkeerd email adres ingegeven
  4. Er is geen contact toegewezen
  5. Het bericht is in de spambox terecht gekomen

1. Het signaal is ook niet aangemaakt

Oorzaak
Het signaal is ook niet aangemaakt en verzonden daarom kan deze ook niet worden ontvangen. 
 

Achterhalen
Bekijk in het dashlet verzonden signalen of de betreffende signalen wel zijn aangemaakt of verzonden. Voor accountants op het debiteur niveau, voor business klanten op het hoogste niveau bij instellingen, onder 'Signaleringen' staat het dashlet 'Verzonden Signalen'. Pas de datum aan waarop het signaal verstuurd had moeten worden.     

Oplossen
Wanneer het signaal ook niet is aangemaakt is dit een ander probleem, volg daarvoor de onderstaande artikelen die op het betreffende signaal betrekking hebben: 

 

2. Er is een leesteken gebruikt in de naam van de ontvanger

Oorzaak
Er is een leesteken in de naam van de ontvanger toegevoegd waardoor de email niet juist opgesteld kan worden. De ingegeven naam wordt gebruikt voor de aanhef in het signaal. Een leesteken kan hierbij niet wordt gebruikt in de naam van een persoon.

Achterhalen
Ga bij de de ontvanger na of hier een leesteken is toegevoegd in de naam. Onderstaand voorbeeld laat zien hoe dit er voor een medewerker uitziet. Bij het aanmaken van een login voor deze medewerker zal er geen signaal aangemaakt worden.

Oplossen
Verwijder het leesteken in het dashlet waar de naam van de ontvanger is weergegeven. Hierna zal er opnieuw een signaal aangemaakt moeten worden.

 

3. Er is een verkeerd email adres ingegeven

Oorzaak
Er is een verkeerd emailadres ingegeven waardoor het email signaal niet wordt ontvangen.

Achterhalen
Bekijk in het dashlet verzonden signalen of de betreffende signalen wel zijn aangemaakt of verzonden. Voor accountants op het debiteur niveau, voor business klanten op het hoogste niveau bij instellingen, onder 'Signaleringen' staat het dashlet 'Verzonden Signalen'.
Klik op het signaal zodat een pop-up verschijnt waarin de informatie staat naar wie en met welk email adres deze is verzonden. Controleer of dit het juiste adres is.  

 Oplossen
Vult het juiste emailadres in bij de gebruikerslogin. Deze moeten je verwijderen, opnieuw aanmaken waarna het signaal nog een keer kan worden verzonden. 

 

 

4. Er is geen contact toegewezen

Oorzaak
Het signaal is niet aangekomen.

Achterhalen
Controleer de gegevens die ingevoerd staan bij de betreffende 'contactpersoon'. Een contactpersoon kan worden aangemaakt op debiteurniveau (voor debiteur- en accountant contact) of op bedrijfsniveau (voor bedrijfscontact). Om een signaal te kunnen versturen moet er een geldig e-mailadres worden ingevoerd bij dit contactpersoon. Voor de workflow instellingen geldt dat wanneer er geen bedrijf-, debiteur- of accountant contact is ingevoerd het voor kan komen dat er geen signaal wordt verzonden. Bij de HR Signaalinstellingen is het noodzakelijk dat er een accountant contact, debiteur contact, bedrijf contact, afdeling manager, medewerker manager, medewerker of casemanager met een geldig e-mailadres ingevuld.

Oplossen
Maak een contactpersoon aan met een geldig e-mailadres. Zorg ervoor dat dit contactpersoon bij de HR Signaalinstellingen is aangevinkt. De signalen zullen vanaf nu naar dit contactpersoon gestuurd worden. 

 

4. Het bericht is in de spambox terecht gekomen

Oorzaak
Het signaal is in de spambox van de gebruiker terecht gekomen. 

Achterhalen
Check de spambox van het e-mail account.

Oplossen
Je dient de afzenders als veilig te markeren in je mailbox. Hoe je dit kunt doen, verschilt per e-mail aanbieder. Hieronder een lijst met verschillende e-mailboxen en de manier waarop je bij deze accounts een adres als veilig kunt markeren:

 

Veilige afzenders in Gmail

  • Onder het Google logo staat Gmail met daarnaast een klein driehoekje.
  • Klik op dit driehoekje en je ziet een dropdown waar ook Contacten in staat.
  • Klik op het + symbool rechts onderin de hoek.
  • Vul het e-mail adres in van de toe te voegen contactpersoon.
  • Klik op opslaan.

Veilige afzenders in Outlook 2007/2010/2013

  • Klik op het tabblad Start
  • Klik op ‘ongewenste mail’ in de groep verwijderen
  • Kies ‘Opties voor ongewenste mail’
  • Kies het tabblad ‘Veilige afzenders’
  • Klik op de knop ‘Toevoegen’.
  • Typ het e-mail adres van de vertrouwde afzender in en klik op OK.
  • Je ziet nu dat het adres in de lijst veilige afzenders staan.

Veilige afzenders in Apple Mail

Apple Mail heeft geen speciale lijst voor veilige afzenders. Je moet de gebruiker toevoegen aan het adresboek.

  • Open het adresboek.
  • Klik op de knop Toevoegen onder de contactlijst.
  • Er verschijnt een popup scherm en vul de gegevens in.
  • Je hebt de gebruiker nu toegevoegd aan het adresboek

Veilige afzenders in Windows Live Mail

  • Klik op het home tabblad
  • Klik in de delete sectie op de junk knop
  • Kies in de dropdown “Veiligheidsopties”
  • Klik op het tablad veilige zenders en klik op toevoegen
  • Voer het veilige emailadres in
  • De afzender is toegevoegd aan de lijst met veilige afzenders.

Veilige afzenders in Office 365

  • Klik op het tabblad “Start”
  • Klik op het tabblad “Veilige afzenders”
  • Klik op “Toevoegen”.
  • De afzender is toegevoegd aan de lijst met veilige afzenders.

Veilige afzenders in Mozilla Thunderbird

  • Klik op het adresboek
  • Klik op “Nieuw contact” en daarna op het tabblad “Contact”
  • Vul het e-mail adres en eventueel ook andere informatie over deze contactpersoon
  • Klik op OK en de afzender staat in de lijst veilige afzenders

Veilige afzenders in overige programma’s

De andere programma’s die hierboven niet staan beschreven, geldt meestal dat je de afzender aan je adresboek moet toevoegen. Dit e-mail adres komt dan op je ‘whitelist’ te staan waardoor je aangeeft dat je van deze contactpersoon mail wilt ontvangen. Dit heet ‘whitlisten’ en dat doe je meestal zo:
* Open het bericht en kopieer het e-mail adres van de afzender
* Bij de e-mail instellingen staat ook vaak contacten, veilige lijst of adresboek
* Kies de optie Nieuwe contactpersoon toevoegen en plak het e-mail adres hierin

Let op 1: indien je een eigen thema hebt met een ander afzend e-mailadres dient dit ook toegevoegd te worden. Verzend het signaal opnieuw.

Let op 2: Voor de zekerheid kun je altijd controleren of de gegevens betreffende het SPF record goed zijn doorgevoerd. Ga daarvoor naar deze pagina. Voer daar het domein in wat jullie gebruiken voor de e-mailadressen (bijvoorbeeld nmbrs.nl). Vervolgens volgt er een overzicht met SPF records. Als sendgrid.net hier tussen staat, dan worden de emails van Nmbrs toegestaan. 

Let op 3: Als de e-mail in de verzonden signalen is te zien, dan betekent dit dat de e-mail Nmbrs heeft verlaten en dat het is verstuurd vanuit de applicatie. Nmbrs heeft geen invloed op het verwerken van e-mails. Graag bovenstaande raadplegen in het geval dat de e-mails niet aankomen. 

 

Volgen

Opmerkingen

Mogelijk gemaakt door Zendesk