Eindafrekening uit dienst medewerker wordt niet goed verwerkt

Wanneer een medewerker die uit dienst is getreden toch de eindafrekening krijgt op de loonstrook van de laatste periode dat deze in dienst was, dan kan dit verschillende oorzaken hebben. Hieronder staan verschillende oorzaken beschreven, en er worden oplossingen aangedragen:

  1. De eindafrekening is niet correct verwerkt

 

1. De eindafrekening is niet correct verwerkt

Oorzaak
Het inrichten van een eindafrekening na de uit dienst periode van de medewerker is alleen in te richten door middel van het doen van een TWK correctie. Er zal dan een extra loonstrook worden gemaakt met daarop de eindafrekening. Op een andere manier is het niet mogelijk om de eindafrekening uit te betalen na de laatste 'normale' salarisbetaling.  


Achterhalen
Om te achterhalen of de verwerking van de eindafrekening correct is verlopen kunnen de stappen in onderstaand artikel worden nagelopen:

Oplossing
Zorg ervoor dat de stappen uit het artikel goed worden gevolgd, dan zal het mogelijk zijn om de eindafrekening van de medewerker op een aparte loonstrook te krijgen.

Volgen

Opmerkingen

Mogelijk gemaakt door Zendesk