Aandachtspunten Visma Connect

Vanaf begin juli 2024, is er een nieuwe manier van inloggen uitgebracht; Visma Connect.

Hiermee zijn er een aantal zaken veranderd. Middels dit artikel hopen we de ontstane vragen op te lossen en verdere duidelijkheid te verschaffen.

Wat is er veranderd?

Visma Connect kent maar 1 account per emailadres, het e-mailadres is dan dus ook leidend. Middels dit e-mailadres kun je na inloggen dan dus ook toegang verkrijgen tot alle verschillende Nmbrs omgevingen en / of Visma producten.

Om hier een duidelijk beeld van te krijgen raden wij aan om in te loggen op home.visma.com. Wanneer je hier Nmbrs selecteert kun je onder tenants alle omgevingen terugzien waar de login toegang tot heeft.

Wanneer er ingelogd is met Visma Connect binnen een omgeving, is er direct toegang en ben je dus automatisch ingelogd voor eventuele andere omgevingen. Wens je middels een ander e-mailadres in te loggen, zul je eerst dienen uit te loggen.

Let op! Je kunt dus niet in met verschillende logins op hetzelfde moment ingelogd zijn.

Gedeelde inlog of verschillende wachtwoorden

Verschillende wachtwoorden behorende bij hetzelfde e-mailadres voor het inloggen in andere omgevingen, is niet langer mogelijk. Gezien het e-mailadres leidend is en er maar één account in Visma Connect bestaat, is er dus slechts één wachtwoord gekoppeld en van toepassing om in te loggen.

Nmbrs wil dan ook met klem adviseren om geen gebruik meer te maken van gedeelde inlog-gegevens. Dit gezien er op hetzelfde e-mailadres geen beperkingen meer vast te leggen zijn tot welke Nmbrs omgeving of Visma producten er toegang is.

Verzonden signaal "Wachtwoord vergeten"

Het signaal van het Type 'Wachtwoord vergeten' kon voorheen terug gevonden worden binnen de Verzonden signalen. Sinds de overgang naar Visma Connect, worden deze mails vanuit een andere mailserver en applicatie verstuurd. Derhalve is dit type signaal dan ook sinds de overgang naar Visma Connect niet meer terug te vinden binnen de 'Verzonden signalen'.

Indien er binnen de omgeving gebruik gemaakt wordt van SPF-records, dient er een aanpassing gedaan, anders zullen deze verzonden mails automatisch in de spamfilter terechtkomen.

Op deze pagina kun je de benodigde aanpassing in de SPF-records terugvinden.

Een andere eenvoudige oplossing is om de afzender als veilig te markeren.

Het 'Wachtwoord resetten' bericht binnen Visma Connect wordt verzonden vanuit do.not.reply@mail.connect.visma.com.

Voeg dit e-mailadres toe binnen de contacten van de e-mailprovider om deze standaard als veilig te markeren.

Meer weten over Visma Connect? Klik hier 

Opmerkingen