Documenten toevoegen

In Nmbrs kun je documenten opslaan en beheren op verschillende niveaus, zoals debiteurniveau, bedrijfsniveau en medewerkersniveau. Deze functionaliteit kan worden gebruikt voor intern gebruik of om informatie te delen met medewerkers.
Documenten op verschillende niveaus

Je kunt documenten toevoegen op drie niveaus:

  1. Debiteurniveau
    • Ga naar Documenten debiteur.
  2. Bedrijfsniveau
    • Ga naar Documenten bedrijf.
  3. Medewerkersniveau
    • Ga naar Documenten medewerker.

Document toevoegen: Stappenplan

Voorbeeld: Bedrijfsniveau
Het toevoegen van een document werkt op alle niveaus op dezelfde manier.

  1. Klik op 'Document toevoegen'

    • Open de juiste pagina voor debiteur, bedrijf of medewerker en klik op 'Document toevoegen'.
  2. Upload het document

    • Selecteer een bestand of sleep het bestand naar het uploadvlak.
    • Let op: Je kunt slechts één document per keer toevoegen.
  3. Selecteer het documenttype

  4. Eigen documenttypes toevoegen of verwijderen

    • Klik op het plusje (+) om zelfgemaakte documenttypes toe te voegen of te verwijderen.
  5. Toegang instellen voor medewerkers

    • Geef aan of het document zichtbaar moet zijn voor medewerkers in hun portaal. Een medewerker krijgt geen signaal wanneer er een document wordt toegevoegd die zichtbaar is/ zichtbaar wordt gemaakt voor de medewerker. Voor de salarisdocumenten die zichtbaar worden gemaakt voor de medewerker wordt wel altijd een signaal gestuurd.
  6. Opslaan

    • Klik op Opslaan om het document toe te voegen.

Belangrijke aandachtspunten

  1. Mapstructuur

    • Een apart mapje wordt aangemaakt afhankelijk van waar het document is toegevoegd (bijvoorbeeld "Opleidingen").
    • Het is helaas niet mogelijk om mappen te verwijderen bij de documenten op dit moment.
    • Op debiteurniveau en bedrijfsniveau zichtbare documenten worden voor alle medewerkers zichtbaar.
  2. Bestandsgrootte en sortering

    • Maximale bestandsgrootte per document: 15 MB.
    • Documenten worden alfabetisch gesorteerd; handmatig sorteren is niet mogelijk.
  3. Medewerkersstatus en documenten

    • Documenten van een medewerker die nog niet in dienst is of minder dan 1 maand in dienst is, zijn niet zichtbaar op bedrijfsniveau.
    • Deze medewerkers hebben echter wel toegang tot bedrijfsdocumenten die voor hen zichtbaar zijn gemaakt.
  4. Beperkingen

    • Je kunt slechts één document per keer toevoegen of downloaden. Het is dus niet mogelijk alle documenten opgeslagen in een bedrijf of in een omgeving in 1 keer te downloaden of te exporteren. 

Opmerkingen