Loonaangifte kan niet worden verzonden

Als de loonaangifte niet kan worden verzonden bekijk dan dit artikel voor de meest voorkomende oorzaken, hoe je deze kan achterhalen en oplossen.

  1. Het Nmbrs service level is niet toereikend
  2. Het betreft een testbedrijf
  3. Aangifte ligt voor de startperiode van het bedrijf
  4. De omgeving wegens betalingsachterstand geblokkeerd
  5. Er is gepland onderhoud of een storing bij de Belastingdienst / Digipoort

  

1. Het Nmbrs service level is niet toereikend

Oorzaak
Wanneer je in een free trial- of demo omgeving werkt kunnen er geen loonaangiften worden verstuurd. 
 
Achterhalen
Als je een in een Free trial omgeving zit zie je rechtsboven in je scherm hoeveel dagen je nog hebt voordat deze verloopt. 
 
 Als je in een demo /  test omgeving zit zie je rechtboven in je scherm Demo staan.
 
 
Oplossen
Wanneer er loonaangiften moeten worden verzonden, zal Nmbrs moeten worden aangeschaft. 

 

 

2. Het betreft een testbedrijf

Oorzaak
Wanneer het vinkje 'Testbedrijf' aan staat kunnen er geen hr-signalen worden verstuurd. Dit is vooral handig bij het schaduw draaien van nieuwe klanten in het huidige jaar.
 
Achterhalen
Door naar op bedrijfsniveau naar 'Bedrijf Instellingen' te gaan en te zien of het vinkje aan staat bij 'Testbedrijf'.
 
 
Oplossing
Wanneer het niet gewenst is dat het bedrijf als test bedrijf in het systeem staat, zorg er dan voor dat het vinkje uit staat zodat de loonaangiften kunnen worden verstuurd. 
 
 

3. Aangifte ligt voor de startperiode van het bedrijf

Oorzaak
Er kunnen geen loonaangiften voor de startperiode van het bedrijf worden gemaakt. 

Achterhalen
Bekijk bij de bedrijfsinstellingen of de startperiode voor de datum van de loonaangifte ligt. 

Oplossing 
Neem contact op met support om de startperiode van het bedrijf te wijzigen. Wanneer je in deze periode nog geen Nmbrs klant was moet er ook contact worden opgenomen met debiteurenbeheer om de startdatum van de facturering aan te passen via 020 - 584 9602 of op debiteurenbeheer@nmbrs.nl.

 

4. De omgeving is vanwege betalingsachterstand geblokkeerd

Oorzaak 
Wanneer de omgeving wegens een betalingsachterstand is geblokkeerd worden er geen loonaangiften meer verzonden. 
 
Achterhalen 
Neem contact op met debiteurenbeheer via 020 - 584 9602 of op debiteurenbeheer@nmbrs.nl
 
Oplossen
Neem contact op met debiteurenbeheer via 020 - 584 9602 of op debiteurenbeheer@nmbrs.nl
 
 

5. Er is gepland onderhoud of een storing bij de Belastingdienst / Digipoort

Oorzaak 
Tijdens gepland onderhoud aan, of een storing bij, Digipoort kunnen geen aangiftes naar de Belastingdienst worden verstuurd. 
 
Achterhalen 
De loonaangifte heeft een Error-status. De foutmelding is: 
foutcode: ALS400 foutbeschrijving: Er is een technische fout in de aanleverservice van de Procesinfrastructuur opgetreden. Probeer het later opnieuw of neem contact op met de beheerder van de Procesinfrastructuur;
 
Oplossen
Verwijder de foutieve aangifte en creëer en verstuur deze opnieuw.
De onderhoudskalender voor Digipoort toont de geplande onderhoudsvensters. Het verdient aanbeveling om, bij versturen van de loonaangifte via de workflow, deze zo in te richten dat dit niet gebeurt op onderhoudsdagen (meestal woensdagen). 

 

Volgen

Opmerkingen

Mogelijk gemaakt door Zendesk