Loonaangifte kan niet worden aangemaakt

Als de loonaangifte niet kan worden aangemaakt bekijk dan dit artikel voor de oorzaak, hoe je deze kan achterhalen en oplossen.

  1. Er is verschijnt een foutmelding

 

 

1. Er verschijnt een foutmelding 

Oorzaak
Omdat er een foutmelding optreedt kan er geen loonaangifte worden aangemaakt. Bekijk het volgende artikel voor de loonaangifte foutmeldingen.

Binnen het loonaangifte overzicht worden ook Informatie iconen ('í'/driehoek) getoond. Dit betreffen geen fouten, maar zijn bedoeld om de controle van runs met de betreffende aangifte te verduidelijken.

Achterhalen



Ga bij het bedrijf naar loonopdracht en klik achter loonaangifte op 'meer'.
Je komt dan in het scherm waar je de foutieve loonaangifte kunt vinden. (Deze regel is rood)



Klik op de loonaangifte regel die in het rood staat. Bij 'Info' kun je nu terugvinden wat de foutmelding is.
In dit geval is zowel het huisnummer als de toevoeging in het huisnummer vakje ingevuld, hierdoor krijg je deze error.

Oplossen 
Lees de error code en wijzig de betreffende gegevens in de omgeving en draai eventueel een TWK-run
De meest voorkomende foutmeldingen vind je in het volgende artikel: 

 

 

Volgen

Opmerkingen

Mogelijk gemaakt door Zendesk