Loonaangifte aanmaken en verzenden voor Accountants

In dit artikel voor accountants lees je hoe je via de workflow-instellingen een loonaangifte aanmaakt en verzendt. Daarnaast wordt uitgelegd hoe je handmatig een loonaangifte kunt aanmaken en versturen wanneer deze acties niet automatisch staan ingesteld.

Workflow-instellingen controleren

De loonaangifte kan automatisch worden aangemaakt en verzonden, afhankelijk van de workflow-instellingen van het bedrijf. Deze instellingen vind je bij Payroll Workflow Instellingen.

  1. Acties activeren

    • Controleer of de acties Loonaangifte aanmaken en Loonaangifte verzenden zijn aangevinkt.
    • Zo niet, klik op de actie om deze te activeren.
  2. Automatische uitvoering instellen

    • Als beide acties op automatisch uitvoeren staan ingesteld, wordt de loonaangifte automatisch aangemaakt en verzonden.
    • Voor handmatige uitvoering, stel de actie in op handmatig.

    Zie de workflow-instellingen voor meer informatie.

Loonaangifte handmatig aanmaken

  1. Ga naar het tabblad Workflow.

  2. Open de workflow-acties van het bedrijf door op het driehoekje naast de naam te klikken.

  3. Klik op het pijltje naast Loonaangifte.

  4. Bevestig door op OK te klikken.

    Controle:
    In het workflow-overzicht verschijnt een groen blokje, wat aangeeft dat de loonaangifte is aangemaakt.

Loonaangifte handmatig verzenden

  1. Ga naar het tabblad Workflow.

  2. Open de workflow-acties door op het driehoekje te klikken.

  3. Klik op het klokje naast Loonaangifte.

  4. Selecteer Verzend naar de Belastingdienst.

  5. Kies de optie om een signaal te verzenden.

  6. Klik op Verzend.

    Controle:
    Een groen blokje in het workflow-overzicht toont dat de loonaangifte is verzonden.

Opmerkingen