Loonaangifte(n) zijn leeg / weg / kwijt

Als de loonaangifte(n) leeg, weg of kwijt zijn kan dit een aantal redenen hebben, bekijk dan dit artikel voor de oorzaak, hoe je deze kan achterhalen en oplossen.  

  1. Het loonaangifte nummer is gewijzigd

 

1. Het loonaangifte nummer is gewijzigd 

Oorzaak
Het Loonaangifte nummer is gewijzigd waardoor het juiste loonaangifte nummer niet meer gelinkt is aan het bedrijf, hierdoor zijn de "voormalige" loonaangiften niet meer zichtbaar. Dit kan bijvoorbeeld voorkomen wanneer de fiscale eenheid is gewijzigd.

Achterhalen
Ga naar bedrijfsniveau onder 'Loonheffing' naar 'Bedrijf LH Nummer' om te achterhalen of daar twee loonheffingsnummers staan en of degene die is geactiveerd ook het nummer is waarmee de aangiften naar de belastingdienst worden verstuurd. 

 

Oplossing
Als je het (oude) juiste loonheffingsnummer weer koppelt aan het bedrijf kan je de aangifte loonheffingen weer zien. Mocht je beide willen zien kan je beste voor een van de loonheffingsnummers een nieuw bedrijf aanmaken. Meer informatie in het onderstaande kennisbank artikel.

 

Volgen

Opmerkingen

Mogelijk gemaakt door Zendesk