Projecten en tijdsloten aanmaken voor tijdregistratie

Tijdregistratie is ideaal voor bedrijven om het aantal werkuren (per project) bij te houden. Let op: dit is geen planningsmodule.

Na de stappen in dit artikel gevolgd te hebben kan je in hieronder genoemd artikel terug vinden hoe je middels de tijdregistratie uren importeert:
Tijdregistratie snapshot maken en uren importeren

Tijdregistratie

 

Indien je een accountant bent, volg dan de volgende stappen:

1. Ga naar tabblad Explorer.

2. Ga naar het debiteurniveau.

3. Klik op Tijdregistratie onder HR Instellingen.

Tijdregistratie

Indien je een (business) klant bent, volg dan de volgende stappen:

1. Ga naar tabblad Instellingen

2. Klik op Tijdregistratie onder Informatie.

Nieuw project toevoegen

Klik op Nieuw project toevoegen om een project toe te voegen.

Projectgegevens

Voer de gegevens in:de projectnaam, startdatum en eventueel een einddatum en omschrijving. Klik daarna op Opslaan.

Afsluiten en verwijderen

Rechts van de omschrijving van het project en de startdatum zie je twee icoontjes. Door te klikken op het deurtje sluit je het project af en door te klikken op het kruisje verwijder je het project.

Nieuw tijdslot toevoegen

Klik op Nieuw tijdslot toevoegen.

Tijdslot gegevens

Je kan hier per dag (alle dagen van de week en feestdagen) een starttijd en eindtijd ingeven van het tijdslot en een uurcomponent aan een tijdslot toevoegen.  

De tijdsloten

Nadat je voor alle gewenste dagen de tijdsloten hebt ingevoerd, zie je een duidelijk overzicht van de tijdsloten en projecten.

LET OP: Als er meerdere tijdsloten zijn op dezelfde dag met dezelfde starttijd en eindtijd maar met een ander uurcomponent, dan worden de ingevoerde uren voor elk tijdslot apart geboekt. Dit betekent dus dat deze uren dubbel worden geïmporteerd. 

Het is niet mogelijk om overlappende uren op verschillende uurcomponenten te boeken.

Volgen

Opmerkingen

Mogelijk gemaakt door Zendesk