Als er bij het importeren een foutmelding of error "Invalid data (ongeldige data) in [...] already exists." tevoorschijn komt bekijk dan dit artikel voor de oorzaak, hoe je deze kan achterhalen en oplossen.
- Er is geïmporteerd in plaats van data te updaten
- Er is geïmporteerd met dubbele (debiteur/bedrijf/medewerker) data
1. Er is geïmporteerd in plaats van data te updaten
OorzaakWanneer via de Import knop een excel-sheet is geïmporteerd dan worden er nieuwe gegevens geïmporteerd die nog niet eerder in Nmbrs stonden, dus wanneer er nieuwe medewerkers of een nieuwe administratie wordt ingevoerd. Wanneer een debiteur, een bedrijf of een medewerker al bestaat dan moeten de bestaande gegevens worden ge-update. Er is dus een verkeerde methode en optie in Nmbrs gebruikt.
Voor meer informatie zie het verschil tussen importeren en updaten:
Onderstaande afbeelding laat een voorbeeld zien van foutmeldingen of 'Errors' je krijgt wanneer er voor bij het updaten van gegevens voor 'Import' is gekozen en niet voor 'Update'. Deze beginnen met 'Invalid data in' of 'Ongeldige data', vervolgens staat er op welke data-groep dit betrekking heeft; Medewerkers; Bedrijven; Debiteur (met eventueel de debiteur-, bedrijfs-, medewerker-, nummer tussen haakjes erbij) gevolgd door 'already exists'. Zie onderstaande afbeelding ter illustratie:

Gebruik de 'Update' knop voor het updaten van de bestaande gegevens. Zie onderstaande afbeelding:

2. Er is geïmporteerd met dubbele (debiteur/bedrijf/medewerker) data
Oorzaak
Er zijn dubbele debiteuren, bedrijven of medewerkers nummers geïmporteerd. Deze nummer zijn uniek en kunnen niet dubbel worden geïmporteerd.
Achterhalen
Onderstaande afbeelding laat een voorbeeld zien van foutmeldingen of 'Errors' die je krijgt wanneer er (over) bestaande data is geprobeerd te importeren. Dit voorbeeld laat zien dat er verkeerde data is ingevuld bij deze negen 'Werknemers'.

Opmerkingen