Als Nmbrs is ingericht ga je de verloningen doen en loggen klanten in in het systeem.
- Definitieve controle en Go-Live Nmbrs
- Communicatie naar klanten
- Klanten toegang geven tot het systeem
Definitieve controle en Go-Live Nmbrs
Check of alle instellingen goed staan, wanneer de mutaties zijn ingevoerd voer je de loonopdracht uit. Controleer of alle documenten correct zijn en maak ze daarna zichtbaar voor de klant en de medewerkers. Controleer de journaalpost en verstuur deze naar de boekhoudapplicatie.
Communicatie naar klanten
Communicatie is uiteraard belangrijk, informeer je klanten over het nieuwe systeem via een demo, telefoontje of per e-mail.
We hebben standaard e-mails klaarstaan voor klanten en medewerkers die voor de eerste keer inloggen in Nmbrs. De tekst van deze signalen (in HTML) is te downloaden via onderstaande bestanden:
Met deze teksten kun je de signalen personaliseren zoals je wilt:
Er is ook videomateriaal beschikbaar voor bepaalde gebruikers. Deze korte animaties laten zien wat de mogelijkheden zijn van hun omgeving:
Klanten toegang geven tot het systeem
Wanneer de klanten op de hoogte zijn van het nieuwe systeem kun je ze toegang geven. Nmbrs® kent drie verschillende scenario’s die je als accountant je klant kunt aanbieden. Het scenario bepaalt welke activiteiten zelf of door de klant worden uitgevoerd. De keuze voor een scenario is niet bindend en kan worden aangepast. Ook kunnen de basisscenario’s, eventueel op klant niveau, worden aangepast voor de eigen situatie.
Overige stappen implementatie proces
- Stap 1 Doelstelling en planning
- Stap 2 Leer meer over Nmbrs
- Stap 3 Inrichting en voorbereiding conversie
- Stap 4 Conversie
- Stap 6 Evaluatie
Opmerkingen