Klanten toegang geven

Het is in Nmbrs mogelijk om je klanten toegang te geven tot de omgeving.
Ze hebben dan toegang tot de eigen bedrijven/gegevens.

Hoe je een klant toegang kunt geven en welke template users je hiervoor kunt gebruiken staat in dit artikel beschreven.

Login aanmaken met toegang tot de bedrijven

Ga naar de debiteur en klik onder gebruikersaccounts op 'klant login'.



Klik op nieuw account, voer de gegevens van de klant in en klik op opslaan.
Hier kun je ook aangeven welke template de klantlogin krijgt. De template bepaalt welke rechten de login heeft.

De volgende 3 standaard templates zijn beschikbaar:
Scenario 1 document viewer
Scenario 2 salarisinvoer + loonrunaanvraag
Scenario 3 bedrijfs administrator

Je kunt eventueel ook zelf een template user aanmaken, ingericht naar je eigen wensen.
Hoe je dat doet staat hier beschreven: Template aanpassen.


Filter ingeven en activeren van de login



Na het aanmaken van de login dien je in het filter nog aan te geven tot welke bedrijven onder de debiteur de klant toegang heeft, geef je deze niet in ziet de klant niets.
Klik op de enveloppe onder actief, de klant zal nu een mail ontvangen om zijn login actief te maken en een wachtwoord in te stellen. Na deze stap kan de klant inloggen.

Login aanmaken met toegang tot de debiteur en bedrijven

Wanneer je de login aanmaakt op debiteurniveau heeft de klant alleen toegang tot de bedrijven onder deze debiteur.
Indien de klant ook bij de debiteur moet kunnen om bijvoorbeeld een login aan te maken, een bedrijf te kunnen toevoegen etc. dien je een login aan te maken op masterniveau.

Hierbij kun je via een debiteuren tag aangeven dat de klant alleen toegang heeft tot zijn eigen debiteur middels een tag speciaal voor deze klant. Deze ziet dan geen andere klanten in je omgeving.
Voor meer informatie over de debiteurentag klik hier: debiteuren tags


Let op: Let hierbij op dat je de klant een login geeft op basis van een template waar de optie om de debiteuren tags en logins aan te passen uit staat.

Voor meer informatie over het zelf maken van een template user en het aanpassen hiervan klik hier: template aanmaken en aanpassen.

Volgen

Opmerkingen

Mogelijk gemaakt door Zendesk