HR en optimalisatie

Ben je er klaar voor om je HR-vaardigheden een extra impuls te geven? In dit artikel vertellen we meer over het optimaliseren van de HR-functionaliteiten in Nmbrs.

De eerste functionaliteiten vind je in dashlets onder de volgende tabs op bedrijfsniveau:

mceclip3.png

Tab HR Instellingen

Dashlet Mutatieformulieren
Om werknemers gebruik te kunnen laten maken van de mutatieformulieren dient eerst een 'Mutatieformuliermodel' te worden gemaakt. Ga hiervoor (op het hoogste niveau) naar Instellingen => Global instellingen => Mutatieformulieren. Dit artikel beschrijft hoe je de mutatieformulieren kunt inrichten.

Tab Salaris Instellingen

Dashlet Default Medewerker
Een gebruiker met een account o.b.v. 'Template user' (= gebruikerssjabloon) 'Administrator' kan default  (standaard) medewerkers aanmaken. Hiermee kun je de instellingen voor een nieuwe medewerker definiëren. Als je bijvoorbeeld een standaard DGA-medewerker hebt ingesteld, dan staan na het aanmaken van een nieuwe DGA de SVW-instellingen meteen goed. In dit artikel staat beschreven hoe je de default medewerker kunt inrichten.

Tab Loonopdracht

Dashlet Payroll Workflow Instellingen
In Nmbrs kunnen de maandelijkse salarisactiviteiten, zoals het verwerken van een salarisrun, het zichtbaar maken van loonstroken en het insturen van de loonaangifte, via de Payroll Workflow worden ingepland of automatisch worden uitgevoerd. In dit artikel vind je meer informatie over het inrichten van de Payroll workflow.

Dashlet Snelinvoer
Via het dashlet Snelinvoer kun je variabele looncomponenten en uren muteren. Deze optie is te vergelijken met het importeren van variabele looncomponenten via onze importsheet. Het verschil is dat de snelinvoer tijd kan besparen; bovendien heb je de mogelijkheid om meerdere types snelinvoer (templates) te creëren. Dit komt bijvoorbeeld van pas wanneer je de invoer van je mutaties van oproepkrachten en vaste medewerkers wilt splitsen. Het aanmaken van snelinvoer-templates is alleen mogelijk op bedrijfsniveau. In dit artikel vind je meer informatie. 

De volgende functionaliteiten bevinden zich op tab Instellingen in de menubalk links op het hoogste niveau:

mceclip2.png

Tab Instellingen

Gebruikersaccounts
Na het inrichten van je bedrijf is het natuurlijk ook belangrijk dat je medewerkers toegang krijgen tot de applicatie. Dit artikel beschrijft hoe je dat kunt doen.

Dashlet HR Workflow Instellingen
Wist je dat het in Nmbrs ook mogelijk is om HR Workflows te gebruiken? De HR Workflow is een opvolging van taken en kan worden toegepast bij alle typen medewerkers, zoals medewerkers in loondienst, externe medewerkers of sollicitanten. In dit artikel leggen we je in 6 stappen uit hoe je de HR Workflows optimaal kunt inrichten voor jouw Business-omgeving.

Dashlet Document Sjablonen
Met behulp van standaard documentsjablonen kun je in Nmbrs eenvoudig en snel documenten zoals brieven of contracten opstellen. In deze sjablonen kun je vaste en variabele tekst opnemen.
In dit artikel wordt uitgelegd hoe je deze standaard documenten aanmaakt in Microsoft Word en uploadt naar Nmbrs. Vervolgens kun je deze bij de medewerker downloaden met de gegevens van de medewerker in het sjabloon.
Bovendien kunnen deze documenten, via de HR Workflow, digitaal ondertekend worden. Dit artikel beschrijft het stappenplan om dat te realiseren.

Opmerkingen