In Visma Nmbrs is het mogelijk om HR Workflows te gebruiken. De HR Workflow is een opvolging van taken en kan worden toegepast bij alle type medewerkers zoals medewerkers in loondienst, externe of sollicitanten. In dit artikel leggen we kort uit welke stappen uitgevoerd kunnen worden met een klantlogin.
Openstaande HR workflows bekijken
Op het Home scherm van een klantlogin kan het dashlet 'HR workflows' geactiveerd worden. Hierin worden de lopende HR workflows van medewerkers getoond met daarbij bijvoorbeeld de vervaldatum en het aantal uitgevoerd taken.
Uitvoeren van een taak
De beheerder van de Visma Nmbrs omgeving heeft de mogelijkheid om HR workflows te activeren en/of aan te passen. Op het moment dat een van deze HR workflows is gestart, kan het zijn dat een actie uitgevoerd moet worden door een iemand met een klantlogin of een medewerkerlogin. Op verschillende plekken in de applicatie kan een taak worden uitgevoerd:
- In de co-pilot onder de tab 'Acties'
- Op medewerkerniveau onder 'HR workflows'
- In het Home scherm onder 'Mijn taken'
In de lijst met openstaande taken kan direct gestart worden met het uitvoeren van een taak, zoals bijvoorbeeld het ondertekenen van een document of het invullen van bepaalde gegevens. Zodra de taak is afgerond, zal de volgende taak worden toegewezen. De melding verdwijnt dan uit het overzicht Acties en Notificaties!
E-mailbericht met betrekking tot een HR workflow taak
Op het moment dat een taak wordt toegewezen, ontvangt de klantlogin hier een e-mail van. Dit bericht is bedoeld om de ontvanger op de hoogte te stellen dat een actie van zijn/haar kant vereist is in de Visma Nmbrs applicatie.
Opmerkingen